„Radiojurnal” – Realizator: Cristian Bâcâin – Trenul pe ruta București Chișinău și retur va circula în fiecare zi. Este una dintre modificările introduse de CFR în noul mers al trenurilor, care a intrat în vigoare astăzi pentru o perioadă de un an. Ce alte noutăți mai sunt ne spune reporterul Radio România Actualități, Alexandru Lancuzov.
Reporter: Trenurile Intercity revin la CFR Călători după o pauză de opt ani și vor circula pe trei magistrale. Viteze mai mari, 140, 160 de kilometri pe oră se înregistrează doar pe relația Brașov-București-Constanța unde linia este parțial modernizată. Tomis Expres, legătura Brașov-Constanța face patru ore și jumătate, iar de la București la Cluj Napoca pe traseul de 500 de kilometri trenul botezat Avram Iancu face opt ore și jumătate pentru că are doar trei opriri pe traseu, la Ploiești, Brașov și Teiuș. Prețurile sunt cu 15% mai mari decât la trenurile Interregio, dar sunt asigurate servicii mai bune, spune Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători.
Adrian Vlaicu: Discutăm aici de linia și relația cea mai lungă București-Cluj, București-Arad, unde o parte din lucrările la infrastructura feroviară s-au încheiat. Nu trebuie să omitem în relația Brașov-Constanța, foarte solicitată în ultimul timp. Față de trenurile Interregio vor avea în plus un grad ceva mai bun de confort, wi-fi în tren, vor fi vagoane cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică, toate vagoanele vor avea prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop.
Reporter: Trenul ”Prietenia” București-Chișinău, respectiv trenul Iași-Ungheni vor circula în fiecare zi, iar la vară se așteaptă și redeschiderea rutelor spre salonic şi Instanbul./ilapadat
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (11 decembrie)