Peste 10.000 de maşini electrice înmatriculate în 2022 și doar 3.000 de puncte publice de încărcare, în România

„Radiojurnal” – Realizator: Gabriela Mitrovici – Peste 10.000 de maşini electrice au fost înmatriculate anul acesta în România, dar şoferii au doar 3.000 de puncte publice de încărcare. Specialiştii sunt de părere că în următorii 10 ani ţara noastră va înregistra pierderi în industria auto, din cauza lipsei unei strategii pentru trecerea la mobilitatea electrică. Gabriela Gârjoabă a urmărit subiectul.
Reporter: Parcul de mașini electrice din țara noastră a trecut de 23.000 de unități. Modelul Dacia Spring se menține în topul preferințelor românilor, urmat de Volkswagen e-Up! și modelul Megane E-Tech de la Renault, se arată într-o analiză a unui jucător din domeniul mobilității electrice. Deși datele sunt încurajatoare, noiembrie a fost prima lună a acestui an, în care înmatriculările de vehicule electrice au scăzut față de luna noiembrie a anului trecut. Un alt studiu publicat de o asociație din domeniul auto arată că, în următorii zece ani, România va avea pierderi importante în industria auto, din cauza faptului că nu are o strategie și nu a făcut pașii necesari pentru trecerea la mobilitatea electrică. Parlamentul European va permite, din 2023, doar vânzarea mașinilor noi electrice, pe teritoriul comunitar. La capitolul încărcare, spre exemplu, în țara noastră nu a fost anunțată nicio investiție, în timp ce Ungaria și Polonia implementează investiții-record. Luna trecută a fost instalat punctul de încărcare cu numărul 3.000 pe teritoriul României, ceea ce reprezintă doar 1,3 puncte de încărcare la suta de kilometri./fdiaconu/sdm2

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI (13 decembrie)