Comisia Europeană a alocat României 9,6 miliarde de euro pentru recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport

Realizator: Mihaela Enache – Comisia Europeană a alocat României 9,6 miliarde de euro pentru Programul Transport. Principalul obiectiv este recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, asigurând în același timp atingerea obiectivelor europene de mobilitate durabilă și sigură. Conform planului aprobat, la capitolul „proiecte noi de investiții” apare și Autostrada A13 Bacău-Brașov, cu o finanțare de aproape 2,4 miliarde de euro.
Reporter: În 2020, costurile estimate pentru A13 erau de aproximativ 1,8 miliarde de euro pentru cei 159 de kilometri între Brașov și Bacău. După doi ani, cu siguranță că prețurile au crescut din cauza factorilor care au influențat întreaga economie, însă diferența de finanțare se poate asigura de la bugetul țării. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Gabriel Bunduc, ne explică ultimele evoluții ale Autostrăzii A13.
Gabriel Bunduc, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Domeniul rutier reprezintă un plion important în cadrul acestui program, iar proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei sunt bine reprezentate. Menționez aici sectoarele din Autostrada A7, Autostrada A8 și, bineînțeles, Autostrada A13 Brașov-Bacău. Menționez acest proiect în mod deosebit, pentru că, iată, într-un timp foarte scurt de la momentul rezilierii contractului, a fost lansată o nouă procedură de achiziție pentru finalizarea studiului de fezabilitate, iar data de 16 ianuarie 2023 este termenul limită pentru depunerea ofertelor. Acest contract, dar și viitorul contract de proiectare și execuție vor avea finanțarea asigurată în cadrul Programului Transport 2021-2027.
Realizator: O corespondență din Bacău de la reporterul RRA Gabriel Pop./abranescu/ilapadat

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 22 decembrie)