LARGUS: Dacia – hit pe piața auto franceză în 2022

Dacia este pe podium pentru prima dată pe piața de vehicule noi din Franța. Marca a furat locul trei de la Citroën

Moment istoric! Pentru prima dată în Franța, Dacia urcă pe podiumul pieței de vehicule noi, detronând Citroën (locul 3). Pe lângă faptul că este mașina preferată a persoanelor fizice, Sandero fură locul 2 pe piață de la Renault Clio. Performanță bună și pentru Spring la mașini electrice.

După cum spune proverbul, bucuria unora este tristețea altora. În acest caz, Dacia a produs tristețe pentru Renault și Citroën în anul financiar 2022.

Cine ar fi prezis, la revenirea mărcii în 2005, că Dacia va fura într-o zi locul 3 pe piața mașinilor noi din Franța? Cu siguranță nu Citroën, care coboară de pe podium la 1.000 de înmatriculări în 2022. Vânzările producătorului român au crescut cu 5% (130.860) datorită performanțelor Spring (+61%), Duster (+2%) și a debutului bun pentru Jogger. Ca să nu mai vorbim de oferta GPL, care a oferit un răspuns la creșterea prețului combustibilului la pompă. Rivalitatea dintre cele două mărci este abia la început, pentru că producătorul francez (-20% în 2022) se va repoziționa odată cu lansarea noului Citroën C3 la începutul lui 2024.

N°2: Dacia și Sandero depășesc Renault și Clio

O altă performanță: Dacia Sandero depășește Renault Clio pe locul doi pe piața mașinilor noi în 2022.

În ciuda unei scăderi de 17% a înmatriculărilor, Sandero (64.295 de exemplare) este pe locul doi după Peugeot 208 (88.821), și dă dureri de cap vărului său, Renault Clio (64.033), care a scăzut cu 25%. Mașina de oraș rămâne modelul preferat de persoane fizice în 2022, marca românească (110.165) fiind aproape de a sufla primul loc mărcii Renault (110.952), cu o diferență de doar 800 de bucăți. De remarcat performanța Duster (al 10-lea pe piață), ale cărui vânzări au crescut cu 2% (31.652), deși este pe sfârșit de carieră.

Modelul Spring, nr. 2 electric

Dacia Spring este al doilea cel mai bine vândut vehicul electric după Peugeot e-208 în 2022.

Pe locul patru în 2021 (11.386 înmatriculări), Dacia Spring a crescut cu 61% și a încheiat anul financiar 2022 pe locul doi (18.326), imediat după Peugeot e-208 (19.222, + 8%). În ciuda creșterilor succesive de preț (de la 16.990 de euro la lansare în 2021 la 20.800 de euro la sfârșitul lui 2022), modelul electric românesc este cel mai ieftin model electric de pe piață. Acest preț, din care se scade și bonusul ecologic, a convins cumpărătorii din provincii și din mediul rural.

Și în 2023?

Producătorul român începe anul cu lansarea de modele care încorporează noua identitate a mărcii. Momentul va fi marcat odată cu lansarea primului hibrid Jogger în martie, în timp ce Spring își va extinde gama cu un motor mai puternic de 65 CP în luna mai. Motorul GPL 1.0 Eco-G va evolua prin câștigarea de 5 CP și la cuplu. Dar cireașa de pe tort va fi prezentarea celei de-a treia generații de Duster, care va fi comercializată din primăvara lui 2024.

LARGUS (Franța) – 2 ianuarie 2023

https://www.largus.fr/actualite-automobile/dacia-fait-un-carton-sur-le-marche-auto-francais-en-2022-11093390.html/

Traducerea: Ruxandra Lambru