O statuie a păsării albastre a Twitter a fost vândută miercuri cu 100.000 de dolari în cadrul unei licitații organizate de rețeaua de socializare a lui Elon Musk, care și-a înmulțit măsurile de economisire de la achiziția platformei, la sfârșitul lunii octombrie.
În total, vânzarea a inclus 631 de loturi, de la birouri la aparate de cafea și articole decorative, precum un ghiveci de doi metri înălțime în formă de simbol „@”. O instalație uriașă de lumină reprezentând pasărea albastră a costat 40.000 de dolari, potrivit Heritage Global Partners, compania care a organizat vânzarea online.
La începutul lunii noiembrie, la o săptămână după ce a cumpărat Twitter pentru 44 de miliarde de dolari, Elon Musk a concediat jumătate din cei 7.500 de angajați ai grupului, explicând că firma pierdea peste 4 milioane de dolari pe zi.
Publicitatea reprezintă cea mai mare parte a veniturilor platformei, dar opiniile și deciziile șefului Tesla cu privire la moderarea conținutului au speriat mulți agenți de publicitate. În decembrie, multimiliardarul a spus – într-o discuție online – că s-a angajat să „reducă costurile ca un nebun” pentru a evita încetarea plăților.
Musk mizează pe economiile făcute și pe lansarea unui nou abonament plătit pentru a reveni în formă. Acest serviciu plătit, numit Twitter Blue, costă unsprezece dolari pe lună în Statele Unite dacă este abonat prin iOS, sistemul de operare mobil al Apple, sau Android, cel al Google.
Sunt oferite și abonamente web la opt dolari pe lună sau, la reducere, la 84 de dolari pe an. Serviciul, care oferă în special acces la bifa albastră pentru certificarea contului, este disponibil în prezent în Statele Unite, Canada, Regatul Unit, Noua Zeelandă, Australia și Japonia.
„Cu schimbările pe care le facem, reducerea masivă a cheltuielilor și creșterea veniturilor din abonamente, cred că Twitter se va descurca anul viitor”, a spus Musk. Potrivit proiecțiilor sale, rețeaua de socializare ar putea realiza o cifră de afaceri de aproximativ 3 miliarde de dolari în 2023.
El caută pe cineva care să-i succedă în fruntea companiei din San Francisco de aproape o lună, după ce un sondaj a arătat că 57% dintre cei aproximativ 17 milioane de utilizatori participanți au declarat că sunt în favoarea plecării lui. (www.lesoir.be – 18 ianuarie)/rcostea