STS a preluat, anul trecut, peste 10 milioane de apeluri la numărul unic 112

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a preluat, anul trecut, peste 10 milioane de apeluri la numărul unic 112, dintre care urgenţele au reprezentat doar puţin mai mult de jumătate.

Restul au fost solicitări care au irosit timpul operatorilor, precum cereri de informare privind traficul rutier sau mersul trenurilor, sesizări privind pensiile sau diverse servicii de stat şi altele pentru care nu era necesară intervenţia de urgenţă a echipajelor specializate.

Nu au lipsit glumele proaste, precum apeluri pentru comenzi de taxi şi livrări de mâncare, dar oamenii care se amuză procedând astfel trebuie să ştie că riscă amenzi mari. A crescut, totodată, cu 16%, numărul apelurilor de urgenţă preluate într-o limbă străină, în special cele în limbile ucraineană şi rusă.

Potrivit unui comunicat al STS, operatorii au oferit sprijin de traducere pe timpul interviului şi al intervenţiei pentru îngrijiri medicale de urgenţă, operaţiuni de căutare şi salvare în zonele montane din apropierea graniţei sau în colaborare cu autorităţile locale şi cele din ţările vecine.

Astăzi este marcată Ziua Europeană a Numărului de Urgenţă 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene./csimion/schelaru

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 11 februarie