A fost semnat contractul pentru modernizarea drumului judeţean de pe Valea Doftanei

A fost semnat contractul pentru modernizarea drumului judeţean de pe Valea Doftanei. Teoretic, în 3 ani, şoseaua va putea prelua o parte a traficului de pe DN 1 Valea Prahovei. Construirea drumului care trece Carpaţii, între Câmpina şi Săcele, este cel mai mare, dar şi cel mai dificil contract de până acum – după cum explică reporterul RRA, Alexandru Lancuzov.
Reporter: Alexandru Lancuzov – Drumul județean Câmpina – Săcele, pe Valea Doftanei, va avea o lungime de 25 de kilometri şi termen de șase luni pentru proiectare și trei ani pentru execuție, tronsonul din județul Brașov fiind acum parte a unui drum forestier. Valoarea mare a proiectului, 400 de milioane de lei, şi durata de 3 ani se explică prin relieful dificil în Munţii Baiului, Pasul Predeluţ fiind la 1.265 de metri altitudine, deci se va putea lucra mai puţine luni pe an. La semnarea contractului, premierul Nicolae Ciucă a precizat că drumul judeţean trece Carpaţii şi asigură legătura pentru traficul uşor între Muntenia şi Transilvania, iar șoferii care circulă pe DN 1 Valea Prahovei spre şi dinspre Braşov vor avea o nouă variantă pe lângă Cheia – Săcele, pe unde acum merg camioanele.
Nicolae Ciucă: Un proiect care a început acum foarte mulţi ani, în 1985, ajunge astăzi să fie transpus în realitate şi vorbim despre un tronson de drum care va trece Carpaţii.
Reporter: Însă singura soluţie pentru a rezolva problema aglomeraţiei dintre Comarnic şi Predeal este Autostrada Ploieşti – Braşov, un proiect aproape blocat din cauza costurilor prea mari, de 9 – 10 miliarde de euro, pe care Ministerul Transporturilor nu le poate acoperi, în varianta pe care a propus-o proiectantul, cu zeci de kilometri de tuneluri./amirea/denisse

RRA – 7 martie