Opera Națională București a prezentat la 31 martie 2023 premiera fenomenului musical, „Fantoma de la Opera”, avându-l ca protagonist pe Adrian Nour, iar ca regizor pe Răzvan Ioan Dincă.
Adrian Nour: Nu sunt la prima întâlnire cu acest rol, sunt la a doua întâlnire. E o a doua întâlnire foarte frumoasă și surprinzător de proaspăt în același timp, pentru că descopăr de la repetiție la repetiție lucruri noi: detalii și nuanțe care mă fac să cred că rolul de acum va fi mult mai, mai bine conturat, mai puternic, mai bine stăpânit și din punct de vedere vocal, pentru că am mult mai multă încredere în mine acum. Și îmi place foarte, foarte mult muzica lui Webber. Este scrisă perfect pentru această poveste și o însoțește atât de bine de la început până la capăt. E ca și coloana sonoră a unui film foarte bun și interesant și emoționant și mă bucur că fac parte din din povestea asta. Nu o spun eu, am auzit-o undeva că rolul fantomei, așa în musical, în istoria musicalurilor, este acolo un fel de Everest, un vârf, un rol foarte solicitant și provocator. Și e și o mare responsabilitate pe umerii celui care îl interpretează.
Reporter: Și pentru dumneavoastră cum e, adică cum ați luat-o?
Adrian Nour: Da, mi-a fost un pic mai ușor mie decât colegilor mei, pentru că știam deja partitura, a trebuit doar să mi-o aduc aminte, să mi-o refac a mea, dar m-a ajutat foarte mult, pentru că n-am luat-o de la zero, am luat-o deja de la un nivel superior și am putut să fiu atent la aceste nuanțe de care ziceam și aceste mici detalii care dau viață acestui F, acestui Erik. Eu, din punctul de vedere al personajului, nu știu, am tendința să-l apăr, să-l înțeleg. Vreau, vreau să-l înțeleg și să îi dau dreptate, bineînțeles, și am încercat să găsesc cât mai multe analogii cu mine și să aduc din propria mea experiență de viață și prin ce am trecut eu de-a lungul anilor ăștia. Și încerc să-l fac om, adică vreau ca lumea să îl înțeleagă și să-l judece sau nu, dar vreau să-l fac credibil, să fie o persoană cu anumite probleme. Psihopat, narcisist, machiavelic, dar om, adică cu gesturi umane, cu suferințe pe care sper ca oamenii, spectatorii să le recunoască și să le înțeleagă. Am lucrat cu Răzvan Dincă foarte, foarte bine. Suntem la al treilea spectacol pe care îl facem împreună, al treilea muzical, dar, de data asta, amândoi am simțit că am fost mult mai implicați și mai dornici de-a găsi adevărul din spatele fiecărei scene și fiecărui moment muzical sau doar teatral. Și a fost foarte intens, așa am simțit, adică vorbeam a doua zi la repetiții că nu puteam să dormim noaptea, că ne gândeam în continuare la ce am putea face, ce am putea schimba, unde am putea găsi niște lucruri care să facă povestea povestea și mai puternică. Și mi-a plăcut foarte mult lucrul ăsta, că am lucrat în detaliu și acolo, implicați, alături de Irina, bineînțeles. Am mai jucat împreună în acest spectacol, dar amândoi a trebuit să refacem aproape de la zero această poveste. Să ne-o reinterpretăm, să găsim o nouă direcție pe care ne-a dat-o Răzvan. Și acum o zi, cred, ne-a spus că se vede că relația dintre personajele noastre este foarte, foarte puternică și suntem foarte legați pe scenă și ne simțim foarte bine și mă bucur. Eu cred că va ieși foarte bine ce am lucrat./apostelnicu/dsirbu/cionescu/ilapadat
RADOR (5 aprilie)