Profesorul francez Jean-Claude Soulages, specialist în științele informării și comunicării, s-a întâlnit la 9 mai cu profesorii francofoni ai Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București, cărora le-a expus cele mai noi teorii în domeniu, susținând că era infomației s-a încheiat, urmează era comunicării.Specialistul în analiza discursului televizual și al celui publicitar, profesor la Universitatea Louis Lumière Lyon 2, s-a întâlnit ulterior cu masteranzi și studenți din anul 2, cărora le-a prezentat, într-o manieră spectaculoasă, schimbările din industria publicității, mai ales a celei franceze, printre acestea cele vizând egalitatea de gen.
Jean-Claude Soulages este autorul a numeroase cărți și articole, printre care 50 ans de publicité à la télévision. Le consommateur, ses avatars, ses imaginaires, 2022, La télévision et la guerre : déformation ou construction de la réalité ? : le conflit en Bosnie, 1990-1994 / Patrick Charaudeau, Guy Lochard, Jean-Claude Soulages… [et al.], 2014,
Les rhétoriques télévisuelles : le formatage du regard / Jean-Claude Soulages, 2007,
Les mises en scène visuelles de l’information : étude comparée France, Espagne, Etats-Unis / Jean-Claude Soulages,2005,
La communication télévisuelle / Guy Lochard, Jean-Claude Soulages, 1998.