Până la 70 la sută dintre clienții Dacia aleg cel mai înalt nivel de echipare – vârf de gamă. Te întrebi de ce? Ei bine, pentru că sunt super ieftine, fiabile și foarte bune
Marca românească Dacia, care se află sub umbrela grupului Renault, continuă să crească vânzările și să-și consolideze cota de piață, mai ales după reducerea problemelor cu aprovizionarea cu semiconductori.
În Europa, vânzările mărcii românești din prima jumătate a anului au crescut cu 30 la sută față de anul precedent, în timp ce piața globală s-a consolidat cu 18 la sută. Cota de piață a Dacia este acum de 4,5%, iar Sandero este al doilea cel mai bine vândut automobil din Europa.
Sandero ocupă locul al doilea în clasamentul celor mai bine vândute mașini, unde s-a aflat chiar în frunte pentru o vreme, iar clienții optează din ce în ce mai mult pentru versiuni cu dotări mai multe, ceea ce contribuie desigur la prețul final.
Asta dovedește că, atunci când te hotărăști să cumperi unul dintre modelele Dacia, prețul nu este singurul sau principalul factor, deși este un producător de automobile low-cost. Prețurile mici devin din ce în ce mai estompate, întrucât prețul mediu al unui autoturism nou Dacia este în jur de 17.500 de euro, iar până la 70 la sută dintre cumpărători aleg cel mai înalt nivel de echipare.
Prețul este „peste media” mașinilor ieftine; pe piața slovenă, cel mai ieftin Sandero se vinde cu 13.590 de euro, iar cel mai scump Duster cu 24.490 de euro.
STARTNEWS (Croația) – 31 iulie 2023
Traducerea: Ruxandra Lambru