Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a lansat programul ”Voluntar ANPC”, prin care orice persoană poate face sesizări legate de încălcarea drepturilor sale, însoțite de imagini și o scurtă descriere.
Acestea vor ajunge în atenția comisarilor de la protecția consumatorilor pentru demararea unor controale ulterioare. Gabriel Sava are detalii.
Reporter: Nu puține sunt situațiile în care calitatea produselor sau serviciilor oferite de agenții economici este îndoielnică. De la produse alimentare cu termenul de valabilitate depășit și până la servicii turistice neconforme, zboruri anulate sau amânate în mod nejustificat consumatorilor li se încalcă drepturi, dar puțini ajung să le sesizeze autorităților competente. Pentru a veni în întâmpinarea și rezolvarea caracter general a unor astfel de situații a fost lansat programul ”Voluntar ANPC”.
Sesizările pot fi făcute online pe site-ul autorității, acolo unde există o secțiune de informare rapidă în fază experimentală și fără regim juridic. Sesizările, care trebuie însoțite obligatoriu de poze și de o descriere a posibilelor deficiențe observate, constituie o bază de date pentru controale și verificări tematice și nu are regimul juridic al unei sesizări standard. Acestea sunt apoi redirecționate comisariatelor județene pentru protecția consumatorilor și în funcție de gravitatea lor pot constitui temei pentru verificări la respectivii agenți economici./ctuluc
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI – 30 septembrie