Vânzarea online a bunurilor şi serviciilor a progresat în România şi ajuns să reprezinte 3,17 la sută din Produsul Intern Brut al ţării. România domină asfel piaţa din Europa de Est, generând aproape 60 la sută din vânzările în regiune, fiind estimată o cifră de afaceri de aproape 10 miliarde de euro pentru anul 2023. Raportat la Europa Centrală şi de Est, doar Polonia şi Cehia ne depăşesc, iar la nivelul continentului ne clasam pe locul 12, informează Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu prilejul Zilei Naţionale a Comerţului Electronic. 94 la sută dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele româneşti, în timp ce 21 de procente au comandat şi de pe site-uri străine. Potrivit unei cercetări realizate de Institutul Naţional de Statistică asupra preţurilor din mediul online în perioada 2020-2023, acestea au înregistrat, în general, o evoluţie sub rata inflaţiei.(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 15 octombrie)/apostelnicu/ctuluc