Parisul vrea să interzică accesul SUV-urilor în centrul său şi va mări taxele de parcare

Parisul își propune să interzică accesul vehiculelor utilitare sport de mari dimensiuni (SUV) din centrul său prin majorarea taxelor de parcare pentru mașinile de mare tonaj în capitala Franței și intenționează să organizeze un vot al cetățenilor cu privire la această propunere, la începutul anului viitor. După ce a interzis scuterele de închiriat în septembrie, în urma unui vot al cetățenilor, Parisul va organiza un referendum local pe 4 februarie privind „locul SUV-urilor în capitală”. Deoarece SUV-urile pot fi greu de distins de alte modele, primăria vrea să introducă taxe de parcare mai mari pentru mașinile cu motor termic şi cu o greutate de peste 1,6 tone și pentru vehiculele electrice de peste 2 tone. Pentru a determina greutatea unei mașini, scanerele vor citi plăcuța de înmatriculare, care face legătura cu modelul și greutatea acesteia. „Trebuie să reducem numărul și dimensiunea mașinilor din oraș, de aceea vom supune la vot întrebarea cât de mult spațiu ar trebui să existe pentru acest tip de vehicule în Paris”, a declarat pentru Reuters viceprimarul David Belliard, ecologist de profesie. Sub conducerea primarului Anne Hidalgo, Parisul a crescut de ani de zile presiunea asupra șoferilor prin creșterea costurilor de parcare și interzicerea treptată a vehiculelor diesel, sporind în același timp rețeaua de piste de biciclete din capitala congestionată. „Votul pentru SUV-uri este pentru a le spune tuturor celor care continuă să își folosească mașinile private pentru că sunt cei mai bogați: Nu! În câțiva ani, în câteva luni, nu vor fi bineveniți în Paris cu acest tip de comportament”, a declarat David Belliard. El a mai spus că Parisul dorește ca producătorii auto să nu mai construiască acest tip de vehicule, deoarece sunt prea scumpe, prea poluante și nepotrivite pentru centrele înghesuite ale orașelor. Președintele asociației conducătorilor auto, Philippe Noziere, a declarat că, dacă mașinile sunt mai grele și mai voluminoase decât înainte, este din motive de siguranță și confort. „Producătorii au făcut eforturi uriașe cu aceste vehicule. Bineînțeles, acest lucru s-a tradus printr-o greutate suplimentară”, a spus el. „Ele sunt un simbol al unei alte epoci (…), un simbol al zdrobirii celorlalți. Pentru că este o mașină mai grea, consumă mai mult combustibil și, prin urmare, poluează mai mult. Așa că mi se pare normal să le taxăm mai mult”, a spus un rezident./mbaciu/ilapadat

(REUTERS – 22 noiembrie)