Vor fi luate măsuri stricte împotriva comercianților care îi induc în eroare pe consumatori sau le fac rău în vreun fel sau, în cele mai grave cazuri, chiar le pun în pericol sănătatea – a declarat, luni, Ministerul Justiției din Ungaria.
Ministerul de resort a declarat că, în ciuda amenzilor aplicate în ultimii ani, unele companii și distribuitori au comis în mod repetat aceleași nereguli pentru care au fost deja sancționați de către autoritate.
Potrivit comunicatului, intenția legislativă este clară: Legea privind protecția consumatorilor, care a fost înăsprită în decembrie, are ca scop consolidarea instrumentelor Autorității pentru Protecția Consumatorilor pentru a proteja populația ungară.
Acesta este motivul pentru care amenzile pentru protecţia consumatorilor vor crește semnificativ începând cu luna martie a acestui an: limita inferioară a amenzii pentru protecția consumatorilor în cazul încălcărilor minore va fi de 100 de mii de forinți pentru întreprinderile mici și de 100 de milioane de forinți pentru întreprinderile mari cu o cifră de afaceri anuală netă de peste 100 de milioane de forinți care nu sunt IMM-uri.
Amenzile minime pentru încălcări repetate ale comerțului electronic vor fi majorate la 400 de mii de forinți și 2 milioane de forinți. Amenda maximă pentru încălcări grave (de exemplu, încălcări care dăunează sau pun în pericol integritatea fizică sau sănătatea unei categorii largi de consumatori) poate fi de până la 6,5 milioane de forinți pentru întreprinderile mici și de până la 3 miliarde de forinți pentru întreprinderile mari.
„Este important să se precizeze că acest sistem consolidat va fi utilizat într-un mod proporțional și responsabil”, se arată în comunicat. Întreprinderile vor fi mai întâi avertizate să înceteze comportamentul infracțional.
Marile lanțuri sau marii furnizori de servicii cu o cifră de afaceri anuală de câteva sute de miliarde de forinți, care comit încălcări grave ale protecției consumatorilor, ar putea în continuare să se confrunte cu amenzi mult mai mari din partea autorităților, dar acestea vor fi proporționale cu cifra lor de afaceri, a subliniat ministerul de resort.
În plus, o serie de modificări ale legii adoptate în decembrie sunt deja în vigoare de la 1 ianuarie, astfel că în cadrul procedurilor de conciliere, se poate lua o decizie obligatorie chiar și în cazul în care societatea în cauză nu a făcut o așa-numită declarație de prezentare, dar organismul de conciliere consideră că cererea consumatorului care nu depășește 200 de mii de forinți este justificată.
De asemenea, proiectul de lege extinde competențele Autorității pentru Protecția Consumatorilor în ceea ce privește companiile aeriene, de exemplu, pentru a impune amenzi pentru protecția consumatorilor acestor companii. De asemenea, autoritățile pot ordona companiilor aeriene să plătească compensații în cazuri individuale, a precizat ministerul de resort în comunicat./vblanka/denisse
https://hirado.hu/belfold/cikk/2024/01/15/az-igazsagugyi-miniszterium-hatarozottan-fellep-a-fogyasztok-jogaiert-es-biztonsagaert