Utilizarea dispozitivelor electronice îi poate face pe copii să piardă până la o mie de cuvinte pe zi

Din ce în ce mai conectați, din ce în ce mai izolați, chiar de la o vârstă fragedă. La copiii în jurul vârstei de trei ani,”timpul pe ecran”, adică timpul petrecut în fața ecranelor dispozitivelor electronice, are un impact asupra capacității de a învăța cuvinte noi, deoarece reduce semnificativ timpul interacțiunii părinte-copil. Acest lucru este confirmat de noi cercetări conduse de Telethon Kids Institute și publicate de Journal of the American Medical Association Pediatrics.
Un copil aude într-o zi între aproximativ 5000 și 35.000 de cuvinte. Timpul petrecut în fața dispozitivelor limitează conversațiile cu membrii familiei care îi ajută pe cei mici să dezvolte o serie de abilități educaționale cheie și, potrivit studiului, îi poate priva pe copiii de trei ani de o medie de 1.100 de cuvinte, 840 de vocalizări și 194 de conversații în fiecare zi.
Cercetătorii îi îndeamnă pe părinți să acorde mai multă atenție interferenței tehnologiei în relații deoarece ecranele și dispozitivele împiedică conversațiile care îi ajută pe copii să dezvolte o serie de abilități educaționale importante.
Cum pot interveni părinții pentru a evita daunele dispozitivelor electronice, având în vedere că au de-a face cu generații de nativi digitali care sunt din ce în ce mai cufundați în tehnologie încă din primii ani de viață? Cercetătorii arată că efectele megative ale ”timpului petrecut pe ecran” pot fi reduse prin selectarea cu atenție de către părinţi a conţinutului educațional online și de disponibilitatea acestora de a răspundă la întrebările copiilor. Un sfat important este să opriți televizorul când devine doar zgomot de fundal și să încercați în schimb să puneţi muzică, sau un podcast.
Studiul certifică importanța de a vorbi cu copiii, în special cu cei mai mici, în orice moment al zilei. ”Când copiii sunt activi și prezenți în lume, cu cât vorbim mai mult cu ei, cu atât vor învăța să facă față momentelor dificile din viață”, scrie Mary Brushe, director de cercetare și cercetător la Institutul Telethon Kids. (www.rainews.it- 7 martie)
Articol de Mariavittoria Savini
Traducerea: Cătălina Păunel/cpaunel/vdraguta

RADOR RADIO ROMÂNIA (8 martie)