Acest nou pod înlocuiește legătura nesigură cu feribotul și este de așteptat să deservească 11.400 de vehicule pe zi.
Podul de la Brăila este un pod rutier suspendat din România, care leagă principalul oraș de est Brăila și comuna Smârdan de pe malul opus al Dunării.
La lansare, Comisia Europeană a salutat podul ca fiind „o minune tehnologică pentru piloni și sistemul de ancorare”.
Locația sa este de o mare importanță strategică, deoarece leagă porturile Mării Negre și Delta Dunării cu restul țării, în timp ce se conectează și la Rețeaua Transeuropeană de Transport mai largă – o rețea mare de drumuri, căi ferate, aeroporturi și infrastructura de apă din Uniunea Europeană – prin ruta europeană E87.
Poreclit de presa română „Golden Gate” de România, acest pod are o lungime totală de 7.199 de picioare, cea mai lungă deschidere măsoară 3.670 de picioare și are o lățime de 104 picioare.
Podul de la Brăila a fost deschis oficial în iulie anul trecut, când a devenit cel mai mare pod de peste Dunăre, al treilea pod suspendat ca mărime din Uniunea Europeană și cea mai mare investiție în infrastructură făcută în România în ultimele trei decenii.
Proiectul a costat peste 427 de milioane de lire sterline (500 de milioane de euro), din care 310 de milioane de lire sterline (363 de milioane de euro) au fost furnizate de Uniunea Europeană din fondul său pentru politica de coeziune, unul dintre cele cinci fonduri structurale și de investiții europene disponibile ale Bruxelles-ului.
Într-un comunicat de presă care marchează lansarea podului, Comisia a declarat: „Podul este o minune tehnologică pentru piloni și sistemul de ancorare.
„Cablurile principale măsoară aproximativ 81.000 km [50.331 mile] – o lungime comparabilă cu dublul circumferinței Pământului – și au o durată de viață garantată de 120 de ani”.
Suspendat la 125 de metri deasupra apei, acest pod cu patru benzi a fost creat pentru a înlocui serviciul de feribot lent și nesigur, adesea întrerupt în lunile cele mai reci.
Deși a fost în funcțiune doar de câteva luni până acum, acest pod este de așteptat să reducă timpul de călătorie cu aproximativ 50 de minute și să deservească aproximativ 11.400 de vehicule pe zi, sporind mobilitatea în România atât pentru turiști, cât și pentru localnici.
La inaugurarea podului, anul trecut, premierul român Marcel Ciolacu a declarat: „România transmite un mesaj clar Europei: vrem, știm și mai ales ne putem construi destinul ca națiune europeană puternică și demnă.
„Este rezultatul muncii în echipă, al cooperării internaționale. Un consorțiu japonez a lucrat cu zeci de subcontractanți români.”
Noul pod este însă deschis exclusiv traficului rutier, pietonilor și bicicliștilor fiindu-le interzis să-l folosească.
https://www.express.co.uk/news/world/1879671/romania-braila-bridge-europe-largest-bridges
Autor: Alice Scarsi
Traducerea: Cristina Zaharia
EXPRESS.co.uk (Marea Britanie) – 23 martie