Una din trei creme de protecție solară facială nu protejează suficient, avertizează L”Ufc-Que Choisir

Asociația avertizează consumatorii cu privire la eficacitatea scăzută a anumitor creme solare SPF 50, al căror nivel de protecție corespunde de fapt unui indice 30.
Pe măsură ce se apropie vara, Ufc-Que Choisir îi avertizează pe francezi și solicită autorităților să acționeze. După ce a testat 13 creme solare faciale etichetate SPF 50 sau 50+ și a remarcat „că o treime dintre aceste produse nu oferă nivelul de protecție afișat”, UFC-Que Choisir a făcut apel la autorități să sancționeze mărcile în cauză. „Având în vedere proporția mare de etichetare potențial înșelătoare, UFC-Que Choisir face apel la producători să-și conformeze produsele indicilor afișați sau, în caz contrar, să le retragă și își rezervă posibilitatea de a întreprinde orice acțiune utilă în justiție”, potrivit unui comunicat publicat marți.
Asociația sesizează și Direcția Generală pentru Concurență și Controlul Fraudelor (DGCCRF) „pentru a sancționa mărcile care comercializează astfel de produse, să îşi intensifice controalele asupra produselor de protecție solară și să ia măsuri pentru stoparea acestor practici”.
Indicii 50 și 50+ de creme solare „se presupune că oferă cele mai înalte niveluri de protecție împotriva razelor ultraviolete”, precizează UFC-Que Choisir, ale cărei teste arată că „din cele 13 creme testate, 5 nu respectă nivelurile așteptate de protecţie solară”. „Patru dintre acestea nu oferă decât o protecție corespunzătoare unui indice 30”, potrivit asociației, care subliniază că „rareori” se constată „o asemenea proporție de eșecuri, și că acestea provin de la mărci la fel de ancorate în peisaj, precum Vichy, Biotherm sau Lancaster. Celelalte două mărci afectate sunt Isdin și Rituals.
Mai mult, asociația „presează Ministerul Mediului asupra necesității de a reglementa afirmațiile de mediu pentru produsele cosmetice”. Pentru că, în cazul în care marea majoritate a produselor testate sunt „o mare parte, fără compuși nedoriți pentru sănătatea umană, în schimb, o mare proporţie (10 din 13) primește un rating de mediu slab din cauza prezenței componentelor care au efecte nocive asupra organismelor acvatice.
În fine, UFC-Que Choisir evidențiază „prețurile stratosferice” ale cremelor solare faciale, „chiar și pentru mărci care de obicei nu sunt foarte lacome precum Nivea și Yves Rocher”. În cadrul aceleiași mărci, prețurile pe litru de protecție solară facială sunt de cel puțin două ori mai mari decât cele de protecție solară pentru corp, de cele mai multe ori de trei sau patru ori mai scumpe și chiar de până la șapte ori mai scumpe pentru „Yves Rocher, care susține că este și o cremă anti-îmbătrânire”, conform asociației. (www.lefigaro.fr – 23 aprilie)/rcostea

RADOR RADIO ROMÂNIA (24 aprilie)