Ministerul Turismului de la Sofia a organizat un tur de promovare a nord-vestului Bulgariei pentru jurnalişti români din presa scrisă şi online, în cadrul campaniei de popularizare a ţării în rândul turoperatorilor, jurnaliştilor, bloggerilor şi influencerilor de călătorie din străinătate. Turul s-a desfăşurat în perioada 7-10 mai, activităţile din programul pregătit având drept scop prezentarea atracţiilor turistice, culturii şi avantajelor pe care regiunea de nord-vest le oferă oaspeţilor Bulgariei. Au fost vizitate oraşele Vraţa, Belogradcik, Vărşeţ, Vidin, precum şi satele Boroviţa şi Stakevţi. Programul plin de culoare a oferit participanţilor ocazia de a se familiariza cu natura deosebită a regiunii, cu istoria şi cultura sa. Turul a inclus vizite la unele dintre cele mai semnificative obiective turistice din zonă, precum Peştera Ledenika, Stâncile de la Belogradcik, Mănăstirea Klisura şi Cetatea Vidinului sau Baba Vida. Oaspeţii din România au aflat şi despre posibilităţile pe care le oferă regiunea în domeniul SPA, wellness şi ecoturism şi au avut ocazia să se familiarizeze cu bucătăria bulgărească, gustând delicatese locale preparate după reţete tradiţionale. De asemenea, au aflat despre specificul producţiei de vinuri din Bulgaria, au degustat o selecţie specială de vinuri bulgăreşti produse în crame de tip boutique, prezentate prin poveşti istorice despre regiune. Participanţii la turneu se numără printre cei mai populari reprezentanţi ai mass-media şi influenceri români, cu peste 1,65 milioane de cititori şi urmăritori pe site-urile şi reţelele de socializare, iar în materialele lor, vor promova Bulgaria ca destinaţie pe tot parcursul anului, oferind oportunităţi turistice excelente, informează Centrul de presă al Ministerului Turismului de la Sofia./ddaniela/asalar
(www.focus-news.net – 15 mai)