RADOR RADIO ROMÂNIA (8 iulie) – Ungaria va face totul în timpul președinției sale rotative a Uniunii Europene pentru a evita un război comercial cu China, deoarece acesta ar provoca daune grave continentului, a subliniat duminică, la Budapesta, ministrul ungar de externe. Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, Péter Szijjártó l-a primit pe președintele fondator al CATL, cel mai mare producător de baterii electrice din lume, Robin Zeng, după care a relatat că industria auto globală trece printr-o revoluție tehnologică uriașă, în care compania chineză este unul dintre cei mai decisivi jucători. Şeful diplomaţiei ungare a mai precizat: astăzi, tot mai multe maşini electrice circulă pe drumurile din Europa, Ungaria și din lume, iar acestea încep să umbrească motoarele tradiționale pe benzină sau diesel.”Ungaria a făcut o mișcare bună și a luat decizia strategică corectă atunci când am decis să facem din țara noastră principalul centru european de cooperare pentru producătorii de automobile din Est și Vest”, a spus ministrul de externe, care a abordat și înființarea celor mai mari companii germane, chineze și sud-coreene din sector, în Ungaria. „Suntem una dintre cele trei țări din lume în care toate trei sunt mari și singura țară din lume în care acești trei mari producători germani de automobile sunt completați de cinci dintre cei mai mari zece producători de baterii electrice din lume, printre care trei din China și doi din Coreea de Sud”, a subliniat Péter Szijjártó, care a adăugat: „Companiile de automobile chineze și germane se întâlnesc aici, în Ungaria și cooperează aici. Atât producătorii germani de mașini, cât și producătorii chinezi de baterii, precum și Ungaria, economia ungară, familiile ungare și poporul ungar beneficiază foarte mult în urma acestei cooperări”. Péter Szijjártó a subliniat că în următoarea perioadă acele economii vor putea crește cu adevărat rapid, în care se poate stabili cooperarea internațională corporativă necesară reînnoirii revoluționare a industriei auto. „Și aceasta a fost creată în Ungaria. Acest lucru se datorează în mare parte CATL, cel mai mare producător de baterii electrice din lume, care își construiește fabrica la Debrețin, unde au loc, ca urmare, şi mari dezvoltări de infrastructură”, a spus Szijjártó. În acest sens, a numit o veste bună faptul că prima unitate a fabricii companiei a fost predată la sfârșitul lunii precedente. Potrivit informațiilor sale, este vorba de o clădire de 40.000 de metri pătrați, din care 9.000 de metri pătrați sunt folosiți pentru producție, iar 30.000 de metri pătrați sunt pentru depozitare și funcții de birou.”Aici vor fi amplasate două linii de producție, primele două linii de producție, cu care vor putea începe producția de probă la începutul anului viitor. Așadar este o veste bună că companiile de producție auto germane și chineze au ales Ungaria ca centru european al cooperării lor internaționale. Aceasta oferă o bază solidă pentru creșterea economiei ungare”, a subliniat ministrul de externe, care a vorbit şi despre tarifele punitive impuse de Uniunea Europeană pentru industria auto chineză și a spus că în timpul consultării au fost de acord că aceasta este o „idee nefericită”. „Este o idee foarte proastă din punct de vedere european. Aceste tarife cauzează pagube uriaşe economiei europene. Sperăm foarte mult că introducerea lor finală nu va avea loc”, a declarat oficialul ungar, care a precizat: Birocrații de la Bruxelles au invocat protecția intereselor marilor producători europeni de automobile la pregătirea propunerii, însă companiile implicate au precizat că le va fi dăunător și lor.Prin urmare, vom face totul în perioada următoare, inclusiv în timpul președinției noastre, pentru a evita izbucnirea unui război comercial între Europa și China. „Dacă Comisia Europeană va impune taxe vamale pentru produsele chinezești, atunci şi China va impune taxe pentru produsele europene, iar acest lucru ar fi extrem de dăunător pentru întreaga economie europeană. De aceea continuăm să credem în cooperarea eurasiatică, respectiv în cooperarea euro-chineză bazată pe respect reciproc, pe beneficii reciproce, și nu în tarife, nu în măsuri restrictive, nu în sancțiuni”, a conchis Péter Szijjártó.
(MTI – 8 iulie)/rganciu/asalar