Biblioteca Antim Ivireanul din Râmnicu Vâlcea a lansat un program de inteligenţă artificială, creat pentru a răspunde întrebărilor cititorilor. Serviciul se află în faza de testare şi oferă informaţii despre bibliotecă, despre cărţi, despre recomandări de lectură şi detalii despre evenimentele culturale organizate de această instituţie.
Reporter: Chatbot-ul Libria se găsește pe interfața paginii de internet a Bibliotecii Județene Antim Ivireanul Vâlcea. Acesta a fost configurat de aceeași firmă care a atașat chatbot-ul și pe site-ul Primăriei comunei Galicea din județul Vâlcea, instituție care a devenit astfel prima administrație publică locală din România care a apelat la inteligența artificială pentru a comunica într-un mod facil cu cetățenii. Alexandru Băiașu, specialist marketing digital:
Alexandru Băiașu: Libria poate prezenta informații despre caracteristicile organizației, despre obiectivele organizației și, în general, utilizatorul poate să beneficieze de aceste informații non-stop.
Reporter: Chatbot-ul Libria se află în faza de implementare, motiv pentru care nu există prea multe informații disponibile, însă reprezentanții Bibliotecii Județene Vâlcea, dar și cei care se ocupă în mod direct de acest proiect, îi îndeamnă pe utilizatori să-i adreseze cât mai multe întrebări despre cultură, personalități, evenimente, astfel încât chatbot-ul să se transforme într-un mod cât mai interactiv de relaționare./apostelnicu/dsirbu
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 26 iulie