A intrat în vigoare directiva europeană pentru repararea produselor electrice la costuri în avantajul consumatorilor

Directiva europeană pentru repararea produselor electrice la costuri în avantajul consumatorilor a intrat în vigoare, iar statele membre au la dispoziţie doi ani pentru a se conforma. Producătorii de echipamente electrice şi electrocasnice trebuie să proiecteze aparatura astfel încât să poată fi reparată la costuri mai bune pentru clienţi, chiar şi după expirarea termenului de garanţie. Corespondentul RRA la Bruxelles, Bogdan Isopescu, ne spune mai multe.
Reporter: Conceptul directivei este de a încuraja consumul sustenabil, ceea ce înseamnă ca aparatura să aibă o durată de utilizare mai lungă și să poată fi reparate la costuri mai mici, pentru a reduce poluarea și consumul inutil de resurse al industriei. Un prim pas este ca, la alegerea clientului, un produs stricat să poată fi reparat în timpul perioadei de garanție și nu înlocuit. După reparație clientul va primi, de asemenea, o nouă perioadă de garanție. În cazul în care produsul se va strica după perioada de garanție consumatorul va avea de asemenea posibilitatea reparării lui la un cost mai mic decât cumpărarea unui produs nou și din nou va primi o perioadă de garanție pentru acea reparație. Directiva impune de asemenea producătorilor ca orice aparatură să fie însoțită de un manual în care să fie specificat costul fiecărei componente ce se poate strica și care poate fi înlocuită.
De asemenea, directiva impune crearea unei platforme europene unde vor fi indicate centrele pentru reparație. Statele europene speră ca prin acest concept să fie stimulată și apariția unor locuri de muncă noi prin intermediul centrelor de reparații, iar în ansamblu, prin reparare, economia europeană va avea nevoie de mai puține resurse, pentru că produsele vor avea o viață mai lungă, eliminând o parte a producției, va fi redusă şi poluarea, una din țintele Pactului Verde./RADOR RADIO ROMÂNIA//atataru

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI (1 august)