Cel mai prost sezon pentru cea mai ”instagramabilă” insulă

Santorini și-a câștigat renumele de „insula Instagram”, deoarece frumusețea sa nu are nevoie de filtre. Cu 20.000 de locuitori permanenți, insula atrage 3,4 milioane de vizitatori pe an, deoarece în perioada de vârf a sezonului estival debarcă de pe vasele de croazieră circa 17.000 de turiști pe zi pentru a vedea apusul din Oia. La apus, străduțele și balcoanele cu vedere spre Caldera, vastul crater vulcanic în mare parte acoperit de apele mării, sunt pline de turiști care încearcă să facă un selfie cu culorile cerului în amurg. Însă după ce soarele apune, mulțimile dispar și mulți antreprenori locali se plâng că insula se transformă dintr-un „Times Square” într-un oraș al fantomelor. Chiar dacă rețelele de socializare sunt pline de fotografii cu supraaglomerarea de pe insulă la orele de vârf, în celelalte momente ale zilei, imaginea este foarte diferită, explică Gianluca Chimenti, un agent de turism care trăiește în Santorini de 18 ani. „Adevărul este că insula este goală în acest moment cum nu a mai fost niciodată până acum. Este cel mai prost sezon din istorie”. După ora 21, centrul satelor de pe insulă este mort, iar restaurantele și hotelurile sunt departe de a fi pline. Hotelurile au înregistrat o scădere cu 30% față de anii anteriori, iar afacerile de pe insulă primesc o lovitură similară. „Problema este că rețelele sociale arată ceva complet diferit de ceea ce este în realitate”, spune Gianluca Chimenti, explicând că mulți turiști sunt descurajați să viziteze Santorini din cauza supraaglomerației pe care o văd în fotografii. Presiunea fluxului masiv al turiștilor de pe vasele de croazieră se resimte și asupra infrastructurii portuare învechite a insulei, de aceea primarul din Santorini, Nikos Zorzos, a propus limitarea la 8.000 a numărului pasagerilor care pot debarca pe zi în insulă. Măsura este sprijinită și de premierul grec, Kyriakos Mitsotakis, iar Asociația Internațională a Liniilor de Croazieră este în discuții cu autoritățile elene cu privire la această criză. Printre soluții se încearcă o diversificare a destinațiilor, în condițiile în care două treimi din turismul de croazieră din Grecia sunt orientate către Pireu, Santorini și Mykonos./cciulu/ddaniela

(https://www.moneyreview.gr/business-and-finance/tourism/152293/i-cheiroteri-sezon-stin-istoria-giati-einai-adeio-to-nisi-toy-instagram/)