Magazinele sunt obligate să atragă atenția asupra reducerii cantității unui produs, cu menținerea ambalajului și mai ales a prețului

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI (11 octombrie) – „Radiojurnal” – Realizator: Nicoleta Turcu – Magazinele sunt obligate să atragă atenția asupra politicii observate de clienți în ultimii ani, de reducere a cantității unui produs cu menținerea ambalajului și mai ales a prețului. Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului de combatere a fenomenului de „shrinkflation” a intrat de joi în vigoare. Corespondentul RRA Adriana Leu are detalii.
Reporter: Operatorii economici sunt obligați, conform documentului, să afișeze la loc vizibil și în mod lizibil, printr-o plachetă, informații complete, corecte și precise legate de modificarea cantității de produs, în caz care ambalajul, forma și prețul rămân neschimbate. Măsura vrea să combată fenomenul care a luat amploare în ultima perioadă, de a păstra prețul la bucată, reducând însă gramajul produsului. Ordinul ANPC mai prevede că informarea trebuie să rămână afișată timp de 30 de zile de la data punerii în vânzare la raft a produsului cu volum sau greutate micșorate. Orice încercare de a masca reducerea cantităților de produse, menținând aceleași prețuri și ambalaje, fără o informare clară și precisă, va fi sancționată – precizează ANPC. Discuțiile intense pe seama înșelăciunii clienților prin vânzarea unui produs mai mic la prețul inițial au apărut în primăvară. Atunci, și premierul Marcel Ciolacu a cerut intervenția urgentă a autorităților pentru limitarea acestui fenomen./RADOR RADIO ROMÂNIA/abranescu/asalar