Potrivit unui studiu, din Journal of Industrial Economics, alegerile pe care părinții le fac în ceea ce privește cumpărarea unei mașini, pot influența și viitoarele alegeri ale copiilor în materie auto. Astfel, tinerii pot fi mai tentați să aleagă același tip de mașină pe care l-au văzut la părinții lor. De asemenea, rețelele de socializare și modul în care acestea expun anumite brand-uri de mașini pot influența aspectul decizional.
*
Tinerii pot fi mai tentați să cumpere același tip de mașină pe care l-au văzut la părinți
Conform studiului din Journal of Industrial Economics, 39% dintre tineri decid să aleagă aceeași firmă de mașini pe care au văzut-o la părinții lor. Cercetătorii au analizat răspunsurile unui sondaj privind achizițiile de mașini de la peste 4.000 de tineri și 2.500 dintre părinții lor, începând cu anul 1999 până în 2011. Printre firmele de mașini alese de către aceștia s-au remarcat: General Motors, Ford, Chrysler, Toyota și Honda. „În teorie, aceste descoperiri ar putea schimba modul în care producătorii își prețuiesc și își comercializează”, spune Soren Anderson, coautor al studiului și economist la Universitatea de Stat din Michigan, potrivit techtimes.com. S-a constat că unii dintre participanții studiului aleg să cumpere mașini, în baza criteriului de loialitate față de un anumit brand. În realizarea studiului au fost luate în considerare reședința participanților, sexul, venitul, vârsta și educația.
Pe de altă parte, în procesul decizional de cumpărare a unei mașini, social media poate juca, de asemenea, un rol important. Conform unui articol publicat în 2018, în Journal of Mechanical Engineering and Technology, site-urile de socializare precum facebook, instagram sau twitter pot avea un impact semnificativ asupra deciziei cumpărătorului de a alege un anumit brand de autovehicule. Acest aspect se explică prin strategiile de marketing din mediul online care sunt foarte populare.
Cum se orientează tinerii în privința alegerii unei mașini
Alex, student de 22 de ani, spune că în momentul în care s-ar decide să cumpere o mașină, s-ar orienta întâi către un model second-hand, având în vedere bugetul său. În ceea ce privește caracteristicile unei potențiale mașini, Alex are câteva repere: „firma, probabil un Volkswagen, Toyota, Golf, chiar și Logan, kilometrajul, și după m-aș uita la condiții, dacă e ruginită, dacă a avut accidente în trecut și s-a încercat mușamalizarea acestora, chestii din astea și, normal, la prețul mașinii…” Alex susține că nu ar accepta o mașină prea scumpă sau prea veche, chinezească și nici una electrică. De asemenea, tânărul spune, că în cazul său social media nu are putere decisivă în momentul alegerii mașinii: „Mai mult merg pe părerile prietenilor, familiei, pentru cumpărarea unei mașini”. De altfel, părinții săi au o mașină Renault Symbol, pe care Alex o va conduce, însă pe viitor i-ar plăcea să încerce o Toyota.
În ceea ce privește influența social media în privința alegerii mașinii, Florea, student de 20 de ani, crede că aceasta afectează majoritatea persoanelor: „Mai toată lumea e, de fapt, influențată de social media că nu ai ocazia să vezi mașini foarte bune peste tot sau poți să te îndrăgostești de o mașină pe care o vezi pe instagram, de exemplu…o mașină pe care nu ai văzut-o în viața ta cu ochiul liber”. De asemenea, Florea spune că, în ceea ce privește caracteristicile pe care le are în vederea alegerii unei mașini, se orientează după design-ul exterior și interior, confortul pe care îl ai în timpul condusului și anumite specificații tehnice(viteza maximă, accelerația). Părinții lui au un Ford Fiesta și spune că este plăcut de condus zi de zi, însă, dacă ar fi cazul și-ar cumpăra și o altă mașină mai luxoasă.
De Anca-Teodora Popa
Surse:
https://www.techtimes.com/articles/17120/20141003/many-young-people-choose-cars-parents-owned.htm
RADOR – 28 octombrie