Cele mai noi studii, cercetări și analize media ale profesorilor Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, FJSC, Universitatea din București, incluse în apariții editoriale recente, în colecții media și comunicare ale editurilor, vor fi lansate la Iași, la sediul Universității Alexandru Ioan Cuza, la Facultatea de Filosofie și Științe Politice.
Pe 07 noiembrie 2024, miercuri, de la ora 10:00, în sala Pașilor Pierduți de la UAIC, în deschiderea conferinței științifice internaționale “Communication in Action: From Theory to Practice and Back” (2024) organizată de Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații publice, va avea loc lansarea celor mai noi studii publicate în cărți și semnate de profesorii FJSC-UB și de cei ai Facultății din Iași:
Decana FJSC, Romina Surugiu, împreună cu profesorul universitar, Antonio Momoc (decan al Facultății de Jurnalism între 2020-2024), lansează volumul Media și Inteligența Artificială (2024), editura Tritonic, Colecția Comunicare Media.
Conf. univ. dr. Antonio Momoc (decan FJSC 2020-2024) lansează cartea Comunicarea 2.0. New media, participare și populism, 2024, (ediția a II-a), Editura Revistei Timpul.
Lect. univ. dr. Aurelian Giugăl lansează cartea Politică, Media și Societate. Perspective critice, (2024) Ed. Tritonic.
Conf. univ. dr. Antonio Momoc lansează volumul Comunicare politică și Internet (2023), Ed. Tritonic.
Conf. univ. dr. Daniel-Rareș Obadă și prof. univ. dr. Gheorghe Ilie Fârte lansează volumul Principiile și managementul Relațiilor publice, (2024), Ed. Tritonic.
Volumul coordonat de profesorii de la Facultatea de Jurnalism, Antonio Momoc și Romina Surugiu, Media și Inteligența Artificială, are trei secțiuni: Jurnalism și Inteligența Artificială (IA); Inteligența Artificială în Comunicare, Afaceri, Publicitate & PR; Media digitală, educație și artă.
La acest volum au contribuit autori din centrele universitare din țară, profesori de jurnalism și comunicare, specialiști din industria comunicării, doctoranzi în științele comunicării: Georgeta Drula (FJSC, UB, Departamentul Jurnalism) semnează capitolul „Inteligența Artificială în cercetarea științifică din jurnalism și comunicare”; Romina Surugiu (decan FJSC, UB) – „Practici profesionale în jurnalism, transformări digitale și Inteligență Artificială”; Camelia Gradinaru și Gabriela Poleac (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași) – „Inteligența artificială și noile forme de comunicare: influencerii virtuali”; Viorel Nistor (Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din UBB, Departamentul Jurnalism) – „Jurnaliști vs. Influenceri”; Cristian China Birta (Kooperativa 2.0) – Soluții AI în marketing și afaceri; Victor Briciu, Arabela Briciu, Andreea-Cristina Catargiu (Universitatea Transilvania din Brașov) – „Utilizarea Inteligenței Artificiale în procesele de recrutare și selecție. Indicii de la recrutorii din sectorul corporatist din România”; Antonio Momoc – „Radio GPT. Curiosul caz al lui Alex Ionescu (A.I. Project) de la ProFM Romania; Roland Mihai (doctorand în Științele Comunicării, publicitar), „Revoluția creativității artificiale în publicitate: oportunități și provocări în era generativă”; Cristian Petru (producător și jurnalist TVR, drd. în Științele Comunicării) – „Rolul de informare al mass media în era Inteligenței Artificiale”; Ionuț Butoi (FJSC, UB) – O abordare structurală a fenomenului „știrilor false” și post-adevărului; Vlad Teodorescu Bîrlă (mindit.io) – „Impactul Inteligenței Artificiale (IA) în business. Cum folosesc antreprenorii IA în avantajul lor?”, Camelia Cușnir Dana Popescu-Jourdy, Romina Surugiu – „Folosirea Inteligenței Artificiale Generative în educație”; Angelica Helena Marinescu (Institutul de Sociologie, Academia Română) – „Arta digitală”: re-contextualizare și re-semnificare a tehnologiilor digitale în procesul creativ artistic contemporan; Corina Ozon în dialog cu Marius Stan – „Educarea utilizatorilor pentru antrenarea Inteligenței Artificiale”.
Lansările de carte vor avea loc sub forma unei dezbateri despre impactul Inteligenței Artificiale și al platformelor digitale asupra jurnalismului și al industriei comunicării. La masa rotundă pe marginea aparițiilor editoriale vor lua cuvântul autorii volumelor alături de cercetători, profesori și specialiști din industria media.
RADOR – 4 noiembrie