Activitățile de promovare turistică ale Turciei au dat rezultate pozitive. Numărul turiștilor proveniți din piețe alternative precum Polonia, România și Cehia care au vizitat Antalya a crescut peste așteptări.
Polonia, România și Cehia, care au înregistrat creșteri peste așteptări în ceea ce privește numărul de turiști care au vizitat Antalya în acest an, au intrat în top 10 al piețelor pentru pachetele turistice turcești.
Antalya, ale cărei piețe principale sunt Rusia și Germania, continuă să atragă turiști din cele patru colțuri ale lumii. Orașul, care a primit mai mulți turiști în acest an, comparativ cu anul trecut, din piețele alternative, a devenit destinația preferată a turiștilor din Europa Centrală.
Potrivit datelor Direcției pentru Cultură și Turism din Antalya, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie, Polonia a trimis 1.101.204 turiști în Antalya, situându-se pe locul patru, după Rusia, Germania și Marea Britanie. În aceeași perioadă a lui 2020, Polonia a trimis 63.790 de turiști în Antalya.
A doua piață care a înregistrat o creștere peste așteptări a fost România. Numărul turiștilor veniți din această țară în Antalya în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2020 a fost de 39.786, iar în perioada similară din acest an, numărul a ajuns la 410.581. Cu această creștere, România s-a situat pe poziția a șasea în clasamentul țărilor din care au venit cei mai mulți turiști.
Pe piața cehă, numărul de turiști a crescut de la 2.164 în primele nouă luni ale lui 2020 la 277.469 în perioada similară a acestui an.
Traducerea: Florin Matei
HABERLER (Turcia) – 4 noiembrie