La Târgul de carte Gaudeamus lansare de carte a profesorilor FJSC despre impactul Inteligenței Artificiale

Miercuri, 𝟒 𝐝𝐞𝐜𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟒, de la 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟔:𝟎𝟎, profesorii Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, Antonio Momoc și Romina Surugiu, lansează la Târgul de carte Gaudeamus, volumul de studii Media și Inteligența Artificială.

Vor lua cuvântul coordonatorii volumului, precum și editorul Bogdan Hrib și jurnalistul Ion M. Ionita. Evenimentul va avea loc la standul Editurii Tritonic, la Targul de carte Gaudeamus, la Romexpo.

La acest volum au contribuit autori și cercetători din centrele universitare din țară, specialiști din industria comunicării, doctoranzi în științele comunicării:

Georgeta Drula (FJSC, UB, Departamentul Jurnalism) semnează capitolul „Inteligența Artificială în cercetarea științifică din jurnalism și comunicare”; Romina Surugiu (decan FJSC, UB) – „Practici profesionale în jurnalism, transformări digitale și Inteligență Artificială”; Camelia Gradinaru și Gabriela Poleac (Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași) – „Inteligența artificială și noile forme de comunicare: influencerii virtuali”; Viorel Nistor (Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din UBB, Departamentul Jurnalism) – „Jurnaliști vs. Influenceri”; Cristian China Birta (Kooperativa 2.0) – Soluții AI în marketing și afaceri; Victor Briciu, Arabela Briciu, Andreea-Cristina Catargiu (Universitatea Transilvania din Brașov) – „Utilizarea Inteligenței Artificiale în procesele de recrutare și selecție. Indicii de la recrutorii din sectorul corporatist din România”; Antonio Momoc – „Radio GPT. Curiosul caz al lui Alex Ionescu (A.I. Project) de la ProFM Romania; Roland Mihai (doctorand în Științele Comunicării, publicitar), „Revoluția creativității artificiale în publicitate: oportunități și provocări în era generativă”; Cristian Petru (producător și jurnalist TVR, drd. în Științele Comunicării) – „Rolul de informare al mass media în era Inteligenței Artificiale”; Ionuț Butoi (FJSC, UB) – O abordare structurală a fenomenului „știrilor false” și post-adevărului; Vlad Teodorescu Bîrlă (mindit.io) – „Impactul Inteligenței Artificiale (IA) în business. Cum folosesc antreprenorii IA în avantajul lor?”, Camelia Cușnir Dana Popescu-Jourdy, Romina Surugiu – „Folosirea Inteligenței Artificiale Generative în educație”; Angelica Helena Marinescu (Institutul de Sociologie, Academia Română) – „Arta digitală”: re-contextualizare și re-semnificare a tehnologiilor digitale în procesul creativ artistic contemporan; Corina Ozon în dialog cu Marius Stan – „Educarea utilizatorilor pentru antrenarea Inteligenței Artificiale”.

La lansare vor fi dezbăute impactul TikTok și al sistemelor de inteligență artificială din campania prezidențială, precum și relevanța surselor de informare din social media cu accent pe radicalizare și manipularea opiniei publice, a emoțiilor și prejudecăților noastre în campanii și în afara lor.

RADOR – 3 decembrie