Reporter – Florin Orban: Suntem conştienţi că lumea se îndreaptă din ce în ce mai mult spre tabloidizare şi din ce în ce mai mult spre /…/ Cât de dificil este să menţineţi standardele?
David Jordan: Cred că lumea în care lucrăm se modifică atât de rapid încât trebuie să fim în permanenţă în alertă privind păstrarea valorilor şi a standardelor organizaţiilor noastre. Ele au o importanţă critică pentru succesul nostru. O importanţă critică pentru încrederea pe care publicul o are în noi şi este absolut esenţial ca, de exemplu, la BBC, să rămânem văzuţi ca o sursă-autoritate, de încredere, de ştiri şi informaţie şi o sursă de ştiri şi informaţie independentă şi imparţială. Aceasta este reputaţia noastră. Menţinerea acestui nivel într-o lume din ce în ce mai părtinitoare, în care organizaţiile de ştiri din întreaga lume devin din ce în ce mai părtinitoare – să ne uităm la Statele Unite ale Americii, de exemplu – este din ce în ce mai mult o provocare, pentru că pericolul este ca oamenii să fie absorbiţi în această direcţie şi să aleagă o perspectivă politică, iar pentru BBC asta ar fi dezastruos, aşadar, obţinerea preciziei şi imparţialităţii este foarte dificilă şi nu o facem mereu perfect, nu reuşim întotdeauna. Dar să ţintim şi să aspirăm ca publicul nostru să aibă încredere în noi este absolut esenţial pentru reputaţia BBC.
Reporter – Simina Botar: Vorbeaţi despre /…/ experienţei libere.
David Jordan: Da.
Reporter – Simina Botar: Avem un caz asemănător cu BBC 3 – programul nostru de tineret a renunţat la un moment dat la frecvenţe şi a trecut 100% online, astfel că noi am avut această schimbare cu câţiva ani înainte de dumneavoastră, mizând pe reorientarea ascultătorului tânăr. Programul nostru de tineret a fost şi o pepinieră pentru ziarişti, dar a format şi ascultătorul tânăr pentru ştiinţă, cultură, teatru, entertainment, astfel, încât, firesc, o dată cu maturizarea ascultătorului, acesta să treacă la programele de actualităţi şi cultural. Mizaţi şi dumneavoastră pe acest rezultat?
David Jordan: Absolut. Am o diagramă care ne indică de unde îşi procură diferite segmente ale publicului din Marea Britanie ştirile. Iar glisarea publicului tânăr spre site-urilor de social media pentru a obţine ştiri şi către alte surse decât furnizorii tradiţionali, nu doar BBC şi alţi emiţători publici, ziare şi aşa mai departe, este extrem de îngrijorătoare, deoarece, din nefericire, aceste alte surse nu pot fi de încredere aşa cum pot fi serviciile de presă publică. Aşadar, parte din dorinţa noastă este de a găsi moduri prin care să putem să plăcem publicului mai tânăr şi să îi ţinem alături de BBC şi sperăm ca pe măsură ce acesta va creşte, se va deplasa de la programele create pentru publicul tânăr spre canalele clasice şi ofertele clasice. Acesta este obiectivul. Cea mai dificilă parte este atragerea publicului tânăr către serviciile noastre şi modelarea ofertei pe care le-o facem, atât în termeni de conţinut, cât şi de livrare, pe telefon mobil, de exemplu, în moduri pe care ei să le găsească utile şi accesibile. Aceasta este o provocare majoră pentru BBC şi pentru majoritatea serviciilor publice de presă din lume./aionita/dsirbu
Reporter – Simina Botar: /…/
David Jordan: Acest canal online, BBC3, are foarte multe produse, unele scurte, altele mai lungi, unele prezentate de tinere talente. Dar de asemenea prezintă şi teatru. Iar unele dintre subiectele pe care le-a abordat, o serie numită „Ucis de tatăl/fratele/sora mea”, căutând originea acestor probleme din societatea noastră, au fost incredibil de populare. Au avut şi audienţe foarte mari dar au câştigat şi multe premii. Oferta online a BBC 3 începe să se maturizeze, nu doar în termeni de a atrage audienţă sporită, dar şi de a câştiga respectul pilonilor din industrie./aionita/dsirbu
RADOR (11 septembrie)