Transportatorii consideră că supraacciza nu va aduce beneficii pe termen lung niciunui sector

Transportatorii cred că se va repeta situaţia din anii trecuţi, când, după introducerea supraaccizei, firmele româneşti care au curse externe au preferat să alimenteze cu combustibil din ţările unde preţul la pompă este mai mic, iar TVA-ul se recuperează la timp. Din acest motiv, la buget vor intra mai puţini bani, apreciază liderul Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri, Radu Dinescu.
Radu Dinescu: „90% din transporturile internaţionale ale României se duc spre Europa de Vest, cu  o împărţire între Germania şi Italia. Cei care merg spre Germania alimentează în Austria, cei care merg spre Italia alimentează în Slovenia, cine merge în Sud alimentează în Bulgaria, cine merge în Turcia îşi încarcă marfă din Turcia spre alte părţi, poate folosi motorină fără taxe”.
Creşterea preţurilor la combustibili va afecta întreaga economie, consideră specialiştii. Analistul economic Cristian Păun subliniază că această majorare se va regăsi în transportul şi producţia de bunuri, precum şi în transportul de persoane.
Cristian Păun: „Această supraacciză, ca şi taxa pe stâlp, atunci când a fost aplicată, nu arată decât o situaţie de criză existentă la nivelul bugetului de stat. Nu poate produce decât efecte pe termen scurt, mă refer la soluţia găsită, şi pe termen lung e clar păguboasă pentru noi, pentru că nu duce la dezvoltarea niciunui sector”.
De la 1 octombrie, preţurile carburanţilor vor creşte cu încă 16 bani la litru./dursache/schelaru

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (15 septembrie)