Programul „TesteComparative.ro”, deja aflat pe piaţă, şi aplicaţia pe calculator, ce va fi lansată la 1 ianuarie, îi vor ajuta pe consumatorii români să aleagă un produs sau un serviciu de calitate şi să nu fie păcăliţi de comercianţi. Preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sorin Mierlea, ne spune de ce anume trebuie să ţinem cont atunci când facem cumpărături fie online, fie direct din magazin:
Sorin Mierlea: Avem zece zile, indiferent de motiv, să returnăm produsul, ca să avem siguranţa că ni se vor respecta drepturile, să fim siguri că achiziţionăm de la un producător real şi pentru asta să ne uităm pe site să găsim datele de identificare ale firmei care gestionează acel site, un număr de telefon, adresă poştală, cod de identificare fiscală. Trebuie să conştientizăm că avem drepturi, dar avem şi obligaţii şi eu cred că este o obligaţie de a face o sesizare şi o reclamaţie. Dacă fiecare dintre noi gestionăm acest tip prin a păstra documentul fiscal cu care am făcut achiziţia, că discutăm de o achiziţie direc dintr-un magazin, adică bonul fiscal sau dovada faptului că am plătit cu cardul. Invers, dacă discutăm despre zona de online, să păstrăm documentul cu care am primit marfa şi cu care am făcut plata. Pot apela cu încredere direct către noi la numărul de telefon scurt 021.9615 sau direct pe site-ul „protecţia-consumatorilor. ro”
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 14 decembrie