Autoritatea pentru protecţia concurenţei din Franţa a dispus amendarea a 11 companii multinaţionale cu sume totale de aproximativ 951 de milioane de euro pentru fixarea unor preţuri monopoliste în supermarketuri. În procesul de stabilire a preţurilor aranjate, reprezentanţi din diferite companii se întâlnesc într-un restaurant din Paris şi schimbă corespondenţă în locuinţele particulare, stabilind astfel creşterea artificială a preţurilor la produse de consum casnic, cum ar fi săpunul şi pasta de dinţi. Potrivit legilor franceze, comportamentul anticoncurenţial este ilegal.
Printre firmele acuzate se numără Colgate-Palmolive, Unilever, Procter & Gamble, Sara Lee şi L’Oreal. „Aceste mărci sunt foarte cunoscute şi sunt lansate de multinaţionale atât de puternice, încât lanţurile de distribuitori nici măcar nu pot să ţină produsele departe de rafturile supermarketurilor lor, chiar dacă apreciază că preţurile stabilite de aceste companii sunt cu mult prea mari”, a declarat preşedintele Autorităţii Franceze pentru Protecţia Concurenţei, Bruno Lasserre. Companiile L’Oreal şi Unilever au anunţat că vor înainta apel împotriva deciziei autorităţilor franceze.
De asemenea, firmele SC Johnson, Colgate şi Henkel vor fi amendate cu sume mai mici sau deloc pentru faptul că au colaborat cu autorităţile şi au divulgat procesul prin care se fixau preţurile în interiorul cartelurilor multinaţionalelor, informează corespondenţii Euronews.