Milioane de turişti şi călători din întreaga lume sunt afectaţi de pandemia de coronavirus. Vacanţe ratate, călătorii anulate, zboruri sau cazări reprogramate pentru a ne proteja şi a rămâne acasă. Companiile aeriene şi de turism sunt afectate şi ele.
Reporter: Alina Stănuţă – Ceea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, Ryanair, a anunţat că toate zborurile sale au fost anulate până în iunie, în urma răspândirii coronavirusului. Ryanair a decis să se implice, alături de autorităţi, în lupta împotriva Covid-19 şi a pus la poziţia guvernelor din Uniunea Europeană avioanele sale pentru zboruri de repatriere a cetăţenilor sau transport de echipamente medicale şi echipamente individuale de protecţie sau alimente. În toate aceste cazuri, zborurile au loc într-o siguranţă completă, cu dezinfectarea zilnică a aeronavelor – transmite Ryanair.
Pe plan naţional, Tarom anunţă suspendarea tuturor curselor interne pentru următoarele 14 zile, dar şi a zborurilor către şi dinspre Franţa şi Germania, pentru cel puţin două săptămâni. Tarom transmite că va continua să opereze zboruri de pasageri, către şi dinspre destinaţii considerate ca fiind cu risc redus, sub rezerva suspendării şi a acestora, dacă situaţia o cere, singurele zboruri care se vor mai opera fiind cele de tip cargo şi umanitare, acestea având un regim special.
Nu doar companiile aeriene sunt afectate de răspândirea Covid-19, ci şi companiile de turism digital. Cea mai mare companie de acest gen de la nivel mondial, Booking.com, îşi anunţă clienţii că deşi misiunea sa este aceea de a face ca explorarea lumii să fie la îndemâna tuturor, există momente în care siguranţa clienţilor trebuie să fie pusă pe primul plan. „Te rugăm să respecţi sfaturile Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi ale guvernelor.” – mai scrie Booking.com clienţilor săi din întreaga lume./lalexandrescu/schelaru
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 25 martie