Ieri, 14 mai a.c., a avut loc evenimentul online „VorbIMM despre: vouchere si micro-granturi pentru IMM-uri”, ce face parte din seria de evenimente online organizate de Consiliul Național al IMM-urilor din România și care abordează subiecte de interes actual în orizontul antreprenorial și care pun accentul pe interacțiunea cu participanții, pe Q&A și pe informațiile practice pe care speakerii le pot împărtăși cu participanții online.
În cadrul evenimentului de ieri au participat: Florin Jianu, președinte CNIPMMR, Virgil Popescu, Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, Sergiu Manea, CEO BCR, Sven Marinus, CEO Sodexo, Leonard Cornoiu, Director Programe Europene BT și Ionuț Stanimir, Director Marketing BCR, co-fondator BCR-InnovX.
Printre cele mai importante subiecte abordate în cadrul evenimentului au fost:
- Start-up Nation
- Programulde microindustrializare
- Voucherele de consum
- Tipuri de finanțări pentru antreprenori
- Stadiul programelor de finanțare existente/ viitoare.
În cadrul deschiderii evenimentului, Florin Jianu, președinte CNIPMMR, a menționat: „Noi suntem promotorii lucrurilor moderne și mai ales corecte. Cred că viitorul program de export trebuie să treacă de la clasicele târguri, expoziții, misiuni economice la lucruri mult mai moderne, spre zona de online, spre zona de digitalizare. Dacă vorbim și despre sustinerea turismului intern, de ce nu putem vorbi și despre un brand românesc pe care să încercăm să-l propunem spre export pentru atragerea turiștilor, România fiind o țară sigură, cu foarte puține cazuri de COVID-19. Cred în esență că trebuie să reinventăm lucrurile, să nu le mai facem așa cum știam înainte. Este evident pentru toată lumea că nu poți face târguri și expoziții în această perioadă și nici în urmatoarea jumătate de an. Dar e păcat de programul respectiv ca sa nu ne reinventăm cu toții.”
De asemenea, în cadrul dezbaterii au participat și o serie de reprezentanți din cadrul BCR, Sodexo și BT. Printre cele mai importante declarații ale acestora, se numără:
Sergiu Manea, CEO BCR: “Cred că discuția de azi este absolut esențială, e prima discuție care atinge esența nevoii de capitalizare și nu numai că vorbește despre acesta dar furnizează și soluții. Granturile sunt o soluție, voucherele sunt și ele o soluție pentru asigurarea captalizării. Cred ca sunt o serie de piloni de discuție: stimularea sectoarelor performante, acele sectoare unde IMM-urile din România dovedesc eficiență și sustenabilitate, componenta de inovație și digitalizare este, de asemenea, deosebit de importantă și, poate cel mai important, stimularea prin educație financiară. Nu pot spune decât că sursele de capitlaizare pentru IMM-uri suportă o paletă mai largă bazată pe cunoaștere și pe interesul tuturor celor care vor sa sprijinie un secotor de IMM foarte puternici.”
Sven Marinus, CEO Sodexo: “Un sistem de vouchere este un instrument important pentru susținerea IMM-urilor în depășirea acestei perioade dificile, având un impact economic important, deoarece contribuie la stimularea consumului, mai ales în economia locală sau sectoarele specifice care sunt grav afectate de criză, cum ar fi turismul sau Horeca, dar și altele. Toate sistemele de vouchere au un efect indirect și multiplicator, de catalizare a domeniului de activitate în care sunt utilizate. De exemplu, tichetele de masă și voucherele de vacanță stimulează producția de produse alimentare, dezvoltarea turismului, creșterea consumului de produse alimentare și crearea unor noi locuri de muncă în aceste sectoare de activitate. Alte domenii în care ar putea fi utilizat acest sistem, urmând modelele din alte țări, sunt investiții în formare profesionala, digitalizare, inovație, ecologie, asistență socială”.
Leonard Cornoiu, Director Programe Europene BT: “În criza actuală este foarte importantă viteza cu care mobilizăm capitalul pentru susținerea antreprenorilor. Creditul poate fi completat cu orice tip de instrumente: microgranturi, granturi pentru investiții sau garanții. Împreună cele două forme de capital aduc o gură de oxigen mediului de afaceri și creează un efect de multiplicare a investițiilor în economie.”
Eveniment organizat cu sprijinul BCR, BT și Sodexo.