Preţul la energia electrică pentru clienţii casnici va fi liberalizat de la 1 ianuarie 2021. Acest lucru înseamnă că preţul final se va forma în funcţie de piaţă şi nu va mai fi reglementat de autoritatea din domeniu. Fiecare consumator îşi poate schimba furnizorul de energie electrică dacă oferta acestuia nu i se pare convenabilă.
Reporter: Nicoleta Turcu – Înainte de a semna un contract, fie că este vorba despre furnizorul vechi de curent, fie că este vorba despre unul nou, trebuie să fiți foarte atenți. Autoritatea de Reglementare în Domeniul Energiei recomandă să cereți furnizorului condițiile de modificare a prețului înainte de a semna un contract. Pentru o mai bună informare despre prețuri, ANRE a pus la dispoziție o aplicație pe pagina sa de internet, dar și pentru telefoanele mobile; se numește ”Comparator oferte tip de furnizare a energiei electrice”. Acolo veți găsi ofertele și o puteți alege pe cea potrivită pentru nevoile dumneavoastră. Important de știut este şi faptul că dacă nu semnați nimic, nu faceți nicio alegere, nu veți rămâne nicio clipă fără energie electrică. Alimentarea dumneavoastră va continua pe baza contractului cu actualul furnizor. Trebuie să mai știți că furnizorul de energie electrică are obligația să vă anunțe gratuit în legătură cu orice intenție de modificare și completare a clauzelor contractuale și de orice majorare a prețului cu cel puțin 30 de zile înainte de intrarea acestora în vigoare. Clientul casnic are dreptul să denunțe unilateral contractul cu notificarea furnizorului cu cel puțin 21 de zile înainte de data încetării acestuia, în mod gratuit, în cazul în care nu acceptă eventualele modificări. Autoritatea în domeniu mai recomandă clienților casnici să citească atent tot contractul. Condițiile trebuie să fie echitabile, iar acesta nu trebuie să creeze un dezechilibru între drepturile și obligațiile clienților finali și cele ale furnizorilor. Dacă aveți plângeri la adresa furnizorului de electricitate, vă puteți adresa în primă fază firmei cu care aţi semnat contractul, iar dacă nu sunteți mulțumiți de soluționarea plângerii, vă puteți adresa ANRE./denisse
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 27 decembrie)