Metrorex nu a achitat contribuțiile sociale ale angajaților pentru anul trecut

Realizator: Compania Metrorex nu a achitat încă la bugetul de stat 213 milioane de lei reprezentând contribuțiile sociale ale angajaților pentru anul trecut. În plus are salariați care nu au trecut pe la serviciu, a declarat în exclusivitate pentru Radio România Actualități ministrul transporturilor, Cătălin Drulă. Pierderile lunare se ridică la 40 de milioane de lei, iar o eventuală majorare a prețurilor la cartele și abonamente tot nu rezolvă problemele financiare ale companiei, care nu se poate susține din venituri și încasări, a mai afirmat ministrul Cătălin Drulă.
Cătălin Drulă: Nu creșterea de tarife rezolvă dezechilibrul acestei companii, și vă dau câteva cifre. Ei încasează 50 de milioane din subvenție lunar, din bugetul național, 11 milioane din încasări de bilete și au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel un lucru care este puțin știut este că anul trecut Metrorex, între martie și decembrie, nu și-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuțiile obligatorii, pensii, sănătate, șomaj, cinci milioane sunt penalități și în aceste condiții li s-au mărit salariile. Avem și informații că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe acești indivizi.
Realizator: Dacă înainte de criza sanitară metroul transportat zilnic 650.000-700.000 de călători, acum cifrele oficiale indică o scădere semnificativă, numărul zilnic fiind de aproximativ 200.000 de călători, transmite reporterul nostru Alex Lancuzov. Prețul unei călătorii la metrou ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină o societate rentabilă, așa cum își propune noua conducere a companiei și cum vrea ministrul transporturilor, afirmă liderul sindicatului de la metrou, Ion Rădoi. În opinia sa, nu se poate declara insolvență, pentru că metroul nu este rentabil.
Ion Rădoi: În toată lumea metrourile sunt subvenționate. Nu există nici o insolvență niciunde. Peste tot tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenționat și s-au trezit cei care sunt acum la coordonarea, să zic așa, atât a metroului, cât și a ministerului, să facă metroul rentabil. În aceste condiții, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor, să eliminăm 1.700 de oameni, nici mai mult, nici mai puțin și să majoreze tariful la metrou./ilapadat

(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 11 mai)