Astăzi a fost semnat, la Oradea, contractul pentru construcția Variantei de Ocolire a localității Sânmartin (județul Bihor), finanțat prin POIM 2014-2020.
Varianta Ocolitoare, în lungime de 5,7 km și cu o valoare de 148,9 milioane de lei fără TVA, va fi proiectată și construită de Asocierea Construcții Erbașu Drumuri Orăşeneşti – Procons Group- VÁHOSTAV-SK.
Acest proiect trebuie finalizat în 14 luni (în anul 2023), 2 luni vor fi alocate perioadei de proiectare și 12 luni celei de execuție.
Contractul semnat astăzi este rezultatul unui Protocol încheiat între CNAIR și CJ Bihor prin care a fost revizuită documentația tehnică pentru implementare.
Prezent la Oradea, Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat că își dorește ca și celelalte protocoale semnate cu autoritățile locale să aducă rezultate la fel de bune.
„Este un exemplu de succes pentru demersurile pe care CNAIR le face împreună cu autoritățile locale. Avem 41 protocoale semnate până acum cu autorități din mai multe județe și sper că toate vor avea succes. Contractul semnat astăzi, la Oradea, demonstrează că autoritățile centrale și cele locale pot colabora cu succes.”
Directorul General al CNAIR a discutat cu Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și despre celelalte proiecte de interes pentru această zonă.
Autostrada Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea (Transilvania):
Pentru proiectarea și execuția Subsecțiunii 3C1, Suplacu de Barcău – Chiribiș, a fost desemnată câștigătoare Asocierea CONSTRUCTII ERBAȘU – VAHOSTAV – SK A.S., cu prețul de 542,956 milioane de lei, fără TVA. Această ofertă este însă în reevaluare acum, după decizia Curții de Apel București.
Pentru Subsecțiunea 3C2, Chiribiș – Biharia, contractul a fost reziliat în data de 12 mai 2022.
CNAIR a început deja pregătirea documentației pentru lansarea în licitație, în luna iunie, a contractului pentru proiectarea și execuția celor 28,55 de km ai acestei secțiuni.
Legătura dintre Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia), în lungime de 18,96 km, finanțată prin POT 2021-2027.
Antreprenorul (STRABAG SRL) are la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție.
Ordinul de începere a fost emis în data de 27.09.2021, iar în luna mai anul acesta constructorul a obținut avizul CTE pentru documentația PAC și pentru Proiectului Tehnic de Execuție.
Drumul expres Arad – Oradea, cu o lungime de 119 km.
Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate este finanțat prin POIM 2014-2020 și se derulează în baza unui parteneriat încheiat între CNAIR și CJ Bihor.
Până la ora actuală, au fost avizate analiza multicriterială 1 și 2, iar întregul Studiu de fezabilitate urmează să fie revizuit până în luna august 2022.
Tot prin parteneriate de colaborare între CNAIR și CJ Bihor urmează să mai fie construite:
Varianta de ocolire Aleșd, pentru care contractul de proiectare și execuție a fost semnat în luna mai anul acesta.
Varianta de ocolire Beiuș, pentru care parteneriatul de implementare cu CJ Bihor a fost semnat în luna decembrie 2021.
Procedura de atribuire a contractului pentru execuție este în derulare.