Sunt șanse tot mai mici pentru că magistrala de metrou M4 Gara de Nord -Filaret, finanțată prin PNRR, să poată respecta termenul de finalizare prevăzut pentru august 2026 – spune ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu. Licitația pentru primele șase stații încă nu a fost lansată, pe motiv că nu au fost emise toate avizele de la Primăria capitalei, iar investiția de 300 de milioane de euro ar putea fi înlocuită cu alte două proiecte de rezervă tot din domeniul feroviar: unul se referă la reparații rapide pe calea ferată și cel de-al doilea la modernizarea liniei de tren Craiova-Calafat.
Sorin Grindeanu: Acest proiect finanțat prin PNRR pe M4 pare cel mai departe de implementare. Sunt pesimist. Le-am cerut colegilor să vină cu un backup, astfel încât să nu pierdem banii tăi. Există acolo mai multe proiecte care par mature, pe feroviar mă refer, astfel încât să putem să accesăm sumele respective; pe de o parte, mărirea sumelor pe acel capitol legat de „quick wins”, pe de altă parte, dar aici aștept în continuare o analiză, pe Craiova-Calafat.
Realizator: Al doilea proiect de metrou finanțat prin PNRR tot cu 300 de milioane de euro este linia de la Cluj-Napoca. Licitația în acest caz a început în martie, iar la sfârșitul lunii va fi anunțat constructorul, investiția fiind estimată la 1,3 miliarde de euro./schelaru
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 1 august