Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Părinţilor se opun ferm propunerii lansate în spaţiul public de susţinere a unei Evaluări Naţionale la cinci materii. Cele două organizaţii atrag din nou atenţia astăzi, că această propunere nu a venit ca rezultat al unei consultări cu elevii sau cu părinţii. Planurile-cadru ar trebui să aibă un nou trunchi comun care să corespundă nevoilor acestui examen şi se pune problema meditaţiilor. „Cum ne vom putea asigura că elevii sunt pregătiţi?” se întreabă elevii şi părinţii. În plus, amintesc ei, examenele cu miză mare au fost criticate inclusiv de experţi în educaţie de la nivel european şi internaţional, care au propus ca accentul să se mute de la rezultatul evaluării cunoştinţelor la competenţele dobândite. Mult discutatele legi al educaţiei intră de astăzi în analiza Guvernului, pentru a se ajunge la forma în care vor fi propuse Parlamentului. (RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 9 martie)/bcodreanu/ctuluc