Ministrul transporturilor, Ioan Rus, a cerut firmei de consultanţă care a realizat master-planul de transport să explice de ce Aeroportul Băneasa din Bucureşti dispare din planul general de transport, după anul 2020. Ministrul i-a cerut firmei de consultanţă explicaţiile în scris şi susţine că Bucureştiul are nevoie de Aeroportul Băneasa pentru a se putea dezvolta.
Ioan Rus: Am mai văzut odată Băneasa scoasă de la lista cu Schengen, în guvern, şi era să întorc masa pe dos. O mai văd odată aici; o să vreau scris să-mi explicaţi de ce. Cineva se tot luptă cu Băneasa asta. Orice capitală adevărată în Europa are două aeroporturi, deci şi Bucureştiul minimum două. Fiţi sigur că şi Bucureştiul o să aibă şi Otopeni şi Băneasa. Eventual, în timp, dacă am fi extrem de serioşi şi de harnici, atuncea Bucureştiului îi trebuie un aeroport mare în altă parte decât în Băneasa sau Otopeni.
Realizator: În cadrul discuţiilor publice privind sectorul aerian al Planului general de transport, ministrul Ioan Rus a anunţat că intenţionează să propună o schemă cu care să-i ajute pe operatorii privaţi să construiască aeorporturi regionale, inclusiv cu sprijin din partea statului.