Tronsonul Borş-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania Nord, aflată în apropierea graniţei româno-ungare, ar putea fi finalizat de un consorţiu de firme româneşti şi spaniole – a comunicat luni CNADNR pe pagina sa de Internet. CNADNR a anunţat că licitaţia organizată pentru finalizarea tronsonului de autostradă de 60 de kilometri a fost câştigată de consorţiul format din firmele spaniole Corsan SA şi Corviam Construccion SA, precum şi firmele româneşti Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL. Consorţiul trebuie să finalizeze lucrările pe care le-a început şi le-a încheiat pe jumătate compania americană Bechtel. Constructorul trebuie să finalizeze lucrările de proiectare şi de construcţii în termen de 24 de luni, iar după recepţia lucrării trebuie să-şi asume garanţia acesteia pe 30 de luni. Consorţiul a făcut o ofertă de 701 milioane de lei fără TVA. Potrivit declaraţiei anterioare a lui Ioan Rus, ministrul transporturilor, România va finanţa construirea tronsonului de autostradă din resurse proprii. Guvernul român a semnat în 2003 un acord cu compania americană Bechtel cu privire la construirea Autostrăzii Transilvania Nord, cu lungimea de 415 kilometri, între Braşov şi Borş, însă după construirea unui tronson de doar 52 de kilometri, între Gilău şi Câmpia Turzii, părţile au reziliat contractul de comun acord, iar autorităţile române au anunţat organizarea unor noi licitaţii pentru mai multe tronsoane.
MTI – 6 aprilie