Cartea „Comunicarea 2.0. New media, participare și populism”, ediția a II-a, semnată de profesorul de comunicare și trainerul media Antonio Momoc, apărută la Editura Revistei Timpul, a fost lansată la 23 mai în București, în cadrul dezbaterii „Comunicare și politică în era digitală”. Dialogul a fost moderat de prof. Daniel Nica, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), Universitatea din București, iar vorbitori au fost Romina Surugiu, decanul FJSC, Aurelian Giugăl, profesor FJSC, Bogdan Hrib, lector SNSPA, și Stefan Onică, jurnalist TVRInfo.
Dezbaterea a vizat locul jurnalismului în serviciul public și al școlilor de jurnalism în educația media și în alfabetizarea digital, în contextul impactului revoluției inteligenței artificiale asupra formării opiniei publice și al radicalizării discursului public din mediul online de pe rețele sociale.
Cartea explorează comunicarea în era digitală, pe care o detaliază în capitolele : „Comunicarea: redefinirea conceptului”, „Comunicarea Politică: actori și teorii”, „Comunicarea online: transformarea spațiului public”, „Populism, participare și criza democrației liberale”. Specialistul surprinde impactul noilor tehnologii asupra interacțiunii sociale și politice, punctând beneficiile, cât și pericolele asociate.
Dr. Antonio Momoc, conferențiar la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) din cadrul Universității din București, este un expert cunoscut în domeniul comunicării. A fost decanul FJSC între anii 2020 și 2024 și director al Departamentului de Antropologie Culturală și Comunicare al FJSC între 2016 și 2020. Este doctor în sociologie și licențiat în jurnalism și științe politice.
(Carmen Ionescu)