„Radiojurnal” – Realizator: Mira Gomboş – Elevii de gimnaziu din București care au susținut Evaluările Naționale la limba și literatura română și matematică și au luat note mici vor beneficia de planuri individuale de învățare care le vor permite remedierea lacunelor, anunță Inspectoratul Școlar al capitalei. Corespondentul RRA Felicia Mocanu a stat de vorbă cu Elena Ștefan, purtătorul de cuvânt a instituției, pentru a afla detalii despre modul de corectare a lucrărilor de la Evaluările Naționale ale elevilor de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a, dar și despre orele remediale de care vor beneficia cei care au nevoie de acestea.
Reporter: Dacă pentru elevii claselor a VIII-a și pentru absolvenții de liceu lucrările vor fi corectate digitalizat, în cazul elevilor de gimnaziu, la aceste evaluări corectarea se face clasic, ca și până acum.
Elena Ștefan: Da, în conformitate cu metodologia, testele de Evaluare Națională la final de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a se evaluează în cadrul unității de învățământ de către cadre didactice din respectiva unitate sau, în cazul în care numărul de cadre didactice din unitatea de învățământ este insuficient, evaluarea va fi făcută de cadre didactice din alte unități de învățământ nominalizate de comisia municipiului București. Prezentarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale.
Reporter: În cazul în care într-o clasă de elevi sunt sesizate mai multe rezultate cu note mai mici, vor fi ore de remediere, astfel încât acești elevi să recupereze materie?
Elena Ștefan: În funcție de rezultate, vor fi elaborate acele planuri individualizate de învățare care vor permite remedierea unor posibile lacune ale elevilor.
Realizator: La nivel național, aproximativ 500.000 de elevi au susținut aceste evaluări naționale./RADOR RADIO ROMÂNIA/abranescu/ilapadat
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (30 mai)