Şoferii de camioane aşteaptă până la trei ore pentru a intra în ţară, în punctele de trecere a frontierei de la Albiţa, Negru Vodă şi Vama Veche şi până la 90 de minute la Nădlac 2, Calafat, Isaccea şi Galaţi. Pe sensul de ieşire din România se aşteaptă o oră, la Nădlac 1 şi 2, Vârşand, Petea, Sculeni, Negru Vodă şi Calafat, şi patru ore la Albiţa şi Isaccea. Pentru fluidizarea traficului la frontiere, la graniţa cu Republica Moldova, autorităţile au instalat sisteme de scanare automată a mărfurilor, care înjumătăţesc timpul de control. La Vama Giurgiu, unde transportatorii aşteaptă, în aceste momente, două ore, nu există încă un astfel de aparat, dar poliţiştii de aici au în dotare alte mijloace de depistare a transporturilor ilegale. Transmite corespondenta RRA Marcela Petcu:
Reporter: Nu toate camioanele sunt verificate.
Purtătorul de cuvânt al Poliției de Frontieră Giurgiu, Raluca Stan: Controlul de frontieră asupra automarfarelor se efectuează în baza unor analize de risc, neavând în dotare un scaner pentru mărfuri. Timpul de control pentru autocamioane poate fi diferit în funcție de specificul și încărcătura fiecăruia, un control de rutină efectuându-se în circa cinci minute.
Reporter: În schimb, există un aparat care depistează, din afara unei mașini, bătăile inimii pasagerilor legali sau clandestini.
Șeful Punctului de Trecere a Frontierei Giurgiu, Răzvan Păun: Există mai multe aparaturi de control în care încercăm să depistăm și să combatem fenomenul migrației ilegale.
Reporter: Traficul de mărfuri prin Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse a crescut cu circa 30% de la începutul războiului cu Ucraina, spun autoritățile de frontieră./RADOR RADIO ROMÂNIA//aburtica