“Mass-media din România sunt confruntate şi în acest an cu agravarea problemelor interne şi cu efectele existenţei într-un mediu economic ostil, contextul arătând că nu sunt premise ale unei redresări în 2015.
În aceste condiţii, este necesară o conjugare a eforturilor în direcţia unor obiective comune şi a unei strategii unitare de relansare a industriei mass-media. Identificarea obiectivelor şi conturarea strategiei de relansare trebuie să fie rezultatul inspiraţiei şi solidarităţii în interiorul profesiei.
Solidaritatea şi obiectivele comune de redresare pot face presa un partener puternic şi valabil într-un dialog cu autorităţile, care să ducă la rezultate reciproc avantajoase. Mass-media solide şi profesioniste sunt de domeniul interesului general.
Dincolo de problemele economice, liderii editoriali trebuie să reflecteze la soluţii pentru rezolvarea crizei de identitate pe care o traversează majoritatea redacţiilor . Una dintre aceste soluţii este redescoperirea şi susţinerea fără rezerve a jurnalismului de calitate, creativ şi de substanţă.
Clubul Român de Presă reafirmă că nu există libertate reală a presei fără valoare editorială, susţinută prin putere financiară proprie.”
(Clubul Român de Presă – 3 mai 2015)