Iniţiativele precum conferinta “Media2020 – Bringing Media to the Future” trebuie să continue, pentru că oferă posturilor de radio şi televiziune oportunitatea de a găsi împreună soluţii la provocările cărora trebuie să le facă faţă în actualul peisaj mediatic, dar şi pentru a dezvolta noi proiecte de colaborare, spune Alessandra Paradisi.
“Cred că, pentru toţi participanţii, această conferinţă a reprezentat o oportunitate de cunoaşte experienţe diferite în faţa schimbărilor impetuoase pe care le trăim, precum şi de a găsi soluţii comune şi practici pe care să le împărtăşim. Cred că ar fi util să continuăm aceste iniţiative şi să aprofundăm aceste teme. În acelaşi timp, cred că toate serviciile de radio şi televiziune care fac parte din organizaţii precum Uniunea Europeana de Radioteleviziune (EBU), cea din zona Asia – Pacific sau COPEAM, ar trebui să investească mai mult în aceste structuri, tocmai pentru a promova împreună noi idei şi pentru a dezvolta coproducţii, pentru că avem nevoie de o masa critică economică pe care nimeni nu şi-o poate permite singur. În schimb, promovând împreună proiecte, putem dezvolta noi idei şi capacităţi utile pentru toţi. Aşa că aceste organizaţii pot avea un rol foarte important, dar depinde şi de capacitatea fiecărui membru de a investi. Cred că trebuie să privim cu realism orizontul anului 2020. Important este că nu ne putem considera perdanţi în acest moment, şi trebuie să fim capabili să ne reinterpretăm rolul, fără să facem niciun pas înapoi în misiunea noastră, care rămâne aceeaşi, în serviciul cetăţenilor, şi nu al consumatorilor, utili doar pentru profit. Dar trebuie să ne măsurăm “pe teren” cu operatorii care astăzi ne impun să fim şi mai buni decat în trecut. Multumesc foarte mult şi felicit Radio România pentru că a avut această iniţiativă de a organiza aici, la Bucureşti, această conferinţă”.
Intervenţia Alessandrei Paradisi la conferinta Media2020 s-a concentrat pe mass-media publice, care trebuie să îşi valorifice cât mai bine experienţa, pentru a face faţă noilor provocări aduse de schimbările tehnologice.
“Avem în faţă foarte multe provocări, dar cred că atât radiourile cât şi televiziunile publice şi private trebuie să abordeze această competiţie cu noii actori fără complexe de inferioritate. Ceea ce ne demonstrează astăzi piaţa este importanţa conţinutului, care trebuie agregat pentru a fi prezentat ca o ofertă interesantă pentru public. Ceea ce am încercat să pun în evidenţă la această conferinţă este importanţa de a avea ca obiectiv cetăţenii, nu consumatorii. Şi cred că acesta este avantajul competitiv pe care îl putem avea noi, radiourilor şi televiziunile. Avem o mare experienta în ADN-ul nostru, ca să spun aşa. Trebuie să facem faţă provocării, este o schimbare fundamentală, pentru că noile aplicaţii care apar în fiecare zi ne impun şi o adaptare rapidă, dar suntem capabili să îi facem faţă cu competenţă şi profesionalism.”
Comunicarea este un domeniu esenţial în societate, care trebuie să îşi găsească sprijin şi la nivelul instituţiilor naţionale şi internaţionale, spune Alessandra Paradisi.
“Acesta este punct central asupra căruia trebuie să reflecteze instituţiile naţionale şi internaţionale, mai ales Parlamentul şi Comisia Europeană. Cred că noi trebuie să avem clară ideea că tema comunicării este fundamentală într-o societate democratică. Şi dacă vrem să garantăm un viitor democratic ţărilor noastre, atunci trebuie să contăm pe pluralismul vocilor. Riscul acestor provocări tehnologice este apariţia unor noi mari operatori în această competiţie, operatori care ar putea deveni un fel de oligarhi şi care ar putea constrânge piaţa la o logică ce nu este în interesul cetăţenilor.”
Autor: Iuliana Anghel