Ura, Nosferatu! se concentrează pe o problemă pe cât de rară pe atât de delicată, sindromul Dravet. Autorului (cunoscut scriitor, traducător şi dramaturg), cât şi regizoarei (şi ea dramaturg şi scenarist de succes) subiectul piesei le este dramatic de apropiat în viaţa de zi cu zi. Povestea este una specială, în care planurile real şi imaginar se amestecă, sentimentul vinovăţiei îmbracă o multitudine de forme şi ne relevă sensuri neaşteptate. Piesa încearcă să ne familiarizeze cu suferinţele celor ce nu pot fi ca toată lumea, cel mai adesea neînţeleşi de cei din jur, marginalizaţi şi excluşi de societate. Subiectul universal al piesei este acela al vinovăţiei, ce apare atunci când se întâmplă ceva ireparabil şi regretăm că nu am făcut mai mult pentru aceşti oameni cu nevoi speciale. Ura, Nosferatu! este o coproducţie între Teatrul Naţional Sloven Nova Gorica, Teatrul Tineretului din Ljubljana şi Societatea culturală B-51 (Ex Ponto), Slovenia .
Spectacolul Chiril şi Metodiu, Who are you?! aminteşte de cei doi propovăduitori care au introdus civilizaţia slavă pe scena istoriei, alături de cea ebraică, latină şi greacă, supranumiţi “patronii sfinţi ai Europei”, cei cărora li se datorează şi traducerea Bibliei în slavona veche.
Protagoniştii piesei lui Jordan Plevneš, contemporanii noştri trăiesc la mare depărtare unul de altul, practic la două capete ale lumii: Chiril este profesor la Columbia University, iar Metodius – inginer specialist la Gazprom. O dramă aprigă de familie, care se desfăşoară între New York şi Siberia, ne trimite să medităm asupra condiţiei umane în aceste vremuri neliniştitoare. Este oare posibilă existenţa civilizaţiei iubirii şi a unităţii, din perspectivă locală şi globală, acum când orice speranţe sunt distruse rând pe rând? Răspunsul montării ne apare sub forma unei rugăciuni internaţionale, care se rosteşte în templul teatrului înălţat în 100 de minute, oriunde în lume. Creată în formă dramatică, în scopul salvării supravieţuitorilor – “Chiril şi Metodiu, Who are you?!”, piesa ne aminteşte un principiu sfânt al tragediei antice, potrivit căruia Arta este datoare să se adreseze tuturor şi fiecărei persoane în parte.
La realizarea acestui spectacol au contribuit Teatrul Naţional “Voydan Cernodrinski” din Prilep, Teatrul Mic de Dramă din Bitola, Ohrid Summer Festival din Macedonia, NETA NetWork, Teatrul Atelier Sfumato , din capitala Bulgariei şi Kyklos Art Studio din Salonic, Grecia.
Spectacolele festivalului vor fi supratitrate în română și engleză.