Asociația Valentina, dedicată susținerii copiilor și familiilor provenind din medii defavorizate, își va prezenta noua identitate vizuală și proiectele pentru 2016, în cadrul unui eveniment care va avea loc la Reședința Franței (Strada Biserica Amzei nr. 13-15), joi 28 ianuarie, de la ora 19.00.
Evenimentul va avea loc în prezența Excelenței Sale domnul François Saint-Paul, Ambasadorul Franței în România și a numeroși invitați printre care: domnul Valeriu Nicolae, Secretar de stat în cadrul cancelariei Prim-ministrului, domnul Mihai Ghyka, secretar de stat în cadrul ministerului Culturii, domnul Florin Prodan, responsabil de misiune pentru strategia pentru integrarea romilor în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, doamna Daniela Gheorghe, director executiv al Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil, domnul Bogdan Simion, președinte al Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil, și doamna Medeea Marinescu.
„Schimbarea logo-ului nu este ceva banal, este o axă de comunicare puternică și o sinteză a identității noastre intrinsece. Este o imagine care pune în valoare munca tuturor celor implicați în funcționarea asociației”, a declarat doamna Adina Ihora, director executiv al asociației Valentina .
„Asociația noastră, creată în 2002, s-a adaptat nevoilor copiilor din cartierul Ferentari, misiunea sa evoluând de la an la an. Inițial creată de câțiva voluntari francezi care au dorit să vină în ajutorul bebelușilor fără părinți din spitale, astăzi asociația Valentina se dedică educației și susținerii școlare a 100 de copii defavorizați și susținerii familiilor lor pentru a se reintegra într-o situație de viață normală. De asemenea, era timpul să adaptăm logo-ul nostru și identitatea vizuală, care nu a evoluat în ultimii 15 ani, la acțiunile noastre. Aceste acțiuni sunt simplu de rezumat: școlarizarea de la o vârstă cât mai mică pentru a ieși din situații precare; părinții sunt și ei responsabili de parcursul educațional al copiilor; ameliorarea condițiilor cotidiene pentru echilibrul familiei; oferirea unui spațiu de trai, de comunicare și de confort grației centrului nostru, Casa Valentina; educarea copiilor și formarea părinților; renașterea speranței ”, a mai spus doamna Adina Ihora.
Noul logo al Valentina, care va fi dezvăluit în cadrul evenimentului de la Reședința Franței, reprezintă un efort de șase luni din partea echipei asociației, al unui grup de voluntari și a agenției de comunicare Erka.
În cadrul aceluiași eveniment, reprezentanții asociației vor prezenta și un nou proiect care va debuta anul acesta. Este vorba despre un program de mentorat dedicat adolescenților care vor fi puși în legătură cu mentori, care au rolul de a le deschide perspectivele către viața profesională, socială și culturală.
Mai exact, prin acest proiect, care va debuta în luna februarie, Valentina caută persoane active din București, care timp de un an să ia sub „tutela” lor un adolescent căruia să îi prezinte societatea în care lucrează, detalii din viața sa profesională și socială.
De asemenea, asociația Valentina își propune să renoveze locuința unei familii cu cinci copii, care nu beneficiază de apă curentă sau electricitate. Un apel va fi lansat către profesioniștii din domeniul construcțiilor pentru a ajuta asociația să realizeze acest obiectiv în 2016.
Pe de altă parte, în cadrul aceluiași eveniment vor fi expuse 20 de fotografii realizate de un grup de 10 copii cu ajutorul a doi fotografi voluntari de la Asociația Națională pentru Arte Vizuale Contemporane, care vor fi scoase la vânzare în favoarea Valentina.
Acest proiect a fost finanțat de Ambasada Franței în România și sprijinit de Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Copil.
Mai multe detalii despre activitatea asociației Valentina puteți regăsi pe site-ul www.valentina-românia.ro .