O administrație publică în folosul real al cetățenilor, un vis care poate deveni realitate și în România

Pentru prima oară în România, soluţiile pentru îmbunătăţirea activităţii instituţiilor publice, astfel încât acestea să lucreze cu prioritate în folosul cetăţenilor şi cu cât mai puţină birocraţie sunt subiectul unei  dezbateri care va reuni guvernanțí, politicieni, funcțíonari  publici, specialiști din țară și străinătate, oameni de afaceri, ziariști.

Dezbarterea este organizată de Asociaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Informaţionale (ADSI) în data de 19 aprilie 2016, la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică, Bucureşti și are ca temă “Chief Information & Innovation Office. Pentru eliminarea birocraţiei în România. În avantajul cetăţenilor”.

Experții români și străini vor aborda soluții din domeniul guvernanței digitale ce și-au dovedit eficiența în creşterea interoperabilităţii şi securităţii sistemelor de guvernare, reducerea cheltuielilor bugetare, inclusiv a posibilităţilor de corupţie.

Organizatorii propun și o analiză a reorganizării administraţiei publice din România prin înfiinţarea unui birou de tip Chief Information Office.  Această nouă structură, din administraţia publică centrală şi locală este concepută în spiritul Agendei Digitale pentru Europa 2020,  în scopul de a  inova și corela modul de funcţionare al acestora, inclusiv sub aspectul tehnologiei, procedurilor şi standardelor de funcţionare.

Rolul primordial al Chief Information Innovation Office este de a orienta administraţia publică spre  satisfacerea nevoilor cetăţenilor şi ale mediului privat, prin proiecte actuale şi viitoare care vor asigura interoperabilitatea, eficacitatea şi eficiența în condiţii de securitate, inclusiv pentru servicii transfrontaliere.

Sesiunea a doua a dezbaterii este rezervată discuţiilor despre implementarea unui sistem unic, centralizat de identificare şi autentificare, valabil pentru toţi cetăţenii şi pentru organizaţii (certificat digital, parola unica introdusă o singură dată, amprente digitale etc), standarde pentru arhivarea electronică a documentelor, dezvoltarea unui sistem de monitorizare şi control al atacurilor cibernetice –  subiect atât de actual – şi a unui sistem de integrare a sistemelor publice şi private.

Printre speakerii confirmaţi ai evenimentului se numără:

 Vasile DÎNCU: Vice-Prim-Ministru și Ministru pentru Dezvoltare Regională și Administrație Publică

Marius Raul BOSTAN: Ministrul Comunicațiilor şi pentru Societatea Informaţională – MCSI

Cătălin MARINESCU: Președinte – Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații – ANCOM (tbc)

Marin Ardănel COTESCU: Vicepreședinte – Comisia pentru Admnistrație Publică și Organizarea Teritoriului a Senatului Președinte

Paul Victor DOBRE :Președinte – Comisia pentru Admnistrație Publică și Amanajarea Teritoriului a Camerei Deputaților

Prof. Dr. Reinhard POSCH: Chief Information Officer – Federal Government of Austria

Dan NECHITA: Consilier al Primului Ministru al României

Dragos PÎSLARU: Consilier de Stat – Cancelaria Primului Ministru al României

Laurentiu STELEA :Secretar de Stat – Ministerul Fondurilor Europene

Prof. Dr. Decebal POPESCU: Consilier al Ministrului – Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională – MCSI

 Daniela LIȚĂ: Project Manager – ELO Digital Office

gen. ing. Marcel OPRIȘ: Director General, Serviciul de Telecomunicații Speciale – STS

col. dr. ing. Cezar VASILESCU: Director – Departamentul Regional pentru Managementul Resurselor de Apărare – DRESMARA

Petre PLATON:  Președinte – Asociaţia Naţionala pentru Adminstraţie – ANA și alții.

 

Mai multe detalii despre eveniment, agenda şi speakeri pot fi găsite pe www.adsi.ro